Torktumlare på ingång. Ska stå på tvättmaskin som är 100% plan på ovansidan. Behövs så kallad monteringsram?

Har bara haft tvättmaskin med liten "sarg" på ovansidan, och har då kört utan monteringsram utan problem, men nu blir jag lite fundersam.
 
jarlh jarlh skrev:
Torktumlare på ingång. Ska stå på tvättmaskin som är 100% plan på ovansidan. Behövs så kallad monteringsram?

Har bara haft tvättmaskin med liten "sarg" på ovansidan, och har då kört utan monteringsram utan problem, men nu blir jag lite fundersam.
Jag har då min torktumlare ovan tvättmaskinen utan monteringsram utan problem.
 
Min tumlare hade tidigare ägaren ställt på tvättmaskin med kardborre. Har fungerat bra i de 2 år jag lät det stå innan jag byggde om tvättstugan
 
BirgitS
Det kan t.ex. bero på hur mycket din tvättmaskin vibrerar under centrifugering och hur känslig torktumlaren är för det. Finns det småbarn i närheten kan det ju vara en extra försäkring för att de inte hittar på något olämpligt, typ försöka klättra upp för att se hur det ser ut inne i torktumlaren så att tumlaren börjar flytta på sig för att sen välta.
 
  • Gilla
  • Wow
pennybridge och 1 till
  • Laddar…
Torktumlaren står nu på plats ovanpå tvättmaskinen. Då jag skulle öppna luckan för att ta bort transportskyddet höll tumlaren följa med luckan och åka av tvättmaskinen, så halt är det.

Kardborre? Är det per fot, eller band på sidorna?
 
jarlh jarlh skrev:
Torktumlaren står nu på plats ovanpå tvättmaskinen. Då jag skulle öppna luckan för att ta bort transportskyddet höll tumlaren följa med luckan och åka av tvättmaskinen, så halt är det.

Kardborre? Är det per fot, eller band på sidorna?
Satt en bit på ca 5cm i vardera hörn
 
P pennybridge skrev:
Satt en bit på ca 5cm i vardera hörn
Menar du alltså en bit under vardera av torktumlarens fötter? (Dvs ovanpå tvättmaskinen.)
 
jarlh jarlh skrev:
Menar du alltså en bit under vardera av torktumlarens fötter? (Dvs ovanpå tvättmaskinen.)
Japp precis.
 
P pennybridge skrev:
Japp precis.
De verkar ha sådana kit på Elgiganten. Svänger förbi där efter jobbet.
 
Skånepöjk
jarlh jarlh skrev:
De verkar ha sådana kit på Elgiganten. Svänger förbi där efter jobbet.
jag köpte ett sånt kit på Elgiganten och det funkar klockrent
 
Kardborrbanden från Elgiganten fungerade utmärkt. Installerades på 1 minut. Har nu kört flera maskiner och det känns helt tryggt.
 
Jag har en skiva av typ liggunderlag mellan våra maskiner. Sån där 10-15mm svart/grå skumplast. Fungerar fint och allt står still och ytorna skyddas.
 
A
monteringsband i bakkant funka oxå
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.