Hej!

Det droppar under vårt handfat i ett badrum, se bild.

Hur tätar man detta lämpligast, packning?
 
  • Läckande vattenanslutning under handfat med synlig droppbildning och pil som pekar på problemområdet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det enklaste om nu inte bef packning är skadad är ju att köpa typ vvs kitt. Vit/grå massa man kan applicera på sånt där och sen dra ihop och ta bort överflöd. Det brukar då jag använda om jag monterar nåt handfat/badkars utlopp även när det är nytt. Porslin är aldrig 100% och det behövs väldigt lite för att det ska glipa nånstans och dra hårdare är ingen lösning. Då är det bättre med en mjukfog ihop med allting.
 
Tack för svar! Jag köpte nyligen våtrumssilikon (till en annan sak) men skulle man kunna dra en sträng av det runt där det läcker? Är det samma sak som mjukfog?
 
Börja med att testa om det går att efterdra bottenventilen något, inte helt ovanligt att dom släpper lite med tiden.

Annars brukar packningen inte kosta mer än ett par tior och bytet tar inte mer än 10 minuter.
 
M Mikael Jacob Edström skrev:
Tack för svar! Jag köpte nyligen våtrumssilikon (till en annan sak) men skulle man kunna dra en sträng av det runt där det läcker? Är det samma sak som mjukfog?
kolla så den sitter fast -gör rent - dra en sträng silikon runt- använd inte tvättstället på ett dygn
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.