N
Hittade några trådar men inte riktigt det jag underar.
Köpte en monteringsplatta för träbjälklag för några år sen, tog fram den idag och läste monteringsanvisningen, men det blir lite ? Har ju läst om dessa plattor innan och att man ska ha den räffliga sidan upp om man ska flytspackla, min platta har en slät och en sån räfflig sida, men i bruksanvisningen visas bara den släta sida upp, även vid golvavjämning och klinkers som jag tänkt ha ??? Jätte skumt ! Fick med hörnklossar som bara passar om man har den släta uppåt..

Sen är det väl meningen att plattan ska liva i höjd med golvspånet ? eller ska man lägga sig lite under så det blir mer spackel ?
Kommer ju ha 22mm gles sen 22 golvspån och hade tänkt bygga "monteringsramen" med reglar för platan i liv med glesen OM man nu ska sikta på golvspån-plattan i samma höjd ?
 
N
Vit justerbar byggställning för installationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
sån här har jag
 
Finns 2 olika av samma fabrikat som ställer till det. Den i bilden ska höjas med klossarna och man spacklar upp till plattans kant. Tätskiktet sätts direkt på plasten. Finns en annan variant som man sätter up och ner jämns med skivor och med räfflad sidan uppåt. Den ska man spacklar över.
 
  • Gilla
nova383
  • Laddar…
N
L lostinsweden skrev:
Hör är varianten med räfflad sidan [länk]
Ja, Jag köper en sån istället. Tycker den andra verkar lite dum vid spackling faktiskt...
 
N nova383 skrev:
Ja, Jag köper en sån istället. Tycker den andra verkar lite dum vid spackling faktiskt...
Ja den andra är enklare och det följer med en ring för att förhöja brunnen
 
  • Gilla
nova383
  • Laddar…
N
Köpt och provmonterat nu i kväll.
Mycket enklare med denna, bara en lurighet .
ska stoppa i min golvbrunn i plattan, det går ju utan problem men det blir ju väldigt trångt när man skjuter på ett vanligt rör med vanlig muff, inte många mm mellan kanten på muffen och brunnen. funkar ju men ska man kanske ha ett speciellt rör första biten på brunnen ?
(Både platta o brunn är purus och de ska funka ihop enligt intstruktion) Brunnen har 70mm anslutningsrör.
 
N nova383 skrev:
Köpt och provmonterat nu i kväll.
Mycket enklare med denna, bara en lurighet .
ska stoppa i min golvbrunn i plattan, det går ju utan problem men det blir ju väldigt trångt när man skjuter på ett vanligt rör med vanlig muff, inte många mm mellan kanten på muffen och brunnen. funkar ju men ska man kanske ha ett speciellt rör första biten på brunnen ?
(Både platta o brunn är purus och de ska funka ihop enligt intstruktion) Brunnen har 70mm anslutningsrör.
N nova383 skrev:
Köpt och provmonterat nu i kväll.
Mycket enklare med denna, bara en lurighet .
ska stoppa i min golvbrunn i plattan, det går ju utan problem men det blir ju väldigt trångt när man skjuter på ett vanligt rör med vanlig muff, inte många mm mellan kanten på muffen och brunnen. funkar ju men ska man kanske ha ett speciellt rör första biten på brunnen ?
(Både platta o brunn är purus och de ska funka ihop enligt intstruktion) Brunnen har 70mm anslutningsrör.
Vilken brunn har du? Oden går bra med plattan. Det blir lite tight med förhöjnings ring på men det är ingen fara. Ymer funkar inte däremot
 
Mattläggare som jag hörde mig för med gillade inte den där plattan som du visade i första inlägget.
Nu var det ingen platta jag behövde som jag trodde först utan jag gjöt fast brunnen i en fixtur ist.
 
N
L lostinsweden skrev:
Vilken brunn har du? Oden går bra med plattan. Det blir lite tight med förhöjnings ring på men det är ingen fara. Ymer funkar inte däremot
Ja, min är en Oden.
 
N
T TheGame skrev:
Mattläggare som jag hörde mig för med gillade inte den där plattan som du visade i första inlägget.
Nu var det ingen platta jag behövde som jag trodde först utan jag gjöt fast brunnen i en fixtur ist.
Nej jag gillade den inte heller, köpte den enklare purusplattan 2014 istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.