Hej,
Jag håller på att snickra ihop en platsbyggd bokhylla. (Obs! Nybörjare).
Jag håller på med den övre delen som sedan ska placeras på en platsbyggd byrå. Dock har jag ett problem. Mittensektionen böjer sig. Med tanke på att väggen bokhyllan ska stå mot har mönster tänkte jag montera skivor bakom och på så vis räta ut den lite. Dock vet jag inte hur jag ska lösa detta på bästa möjliga vis.
 
  • En halvfärdig platsbyggd bokhylla framför ett fönster i ett vardagsrum, med synlig böjning i mittensektionen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Aniia skrev:
Hej,
Jag håller på att snickra ihop en platsbyggd bokhylla. (Obs! Nybörjare).
Jag håller på med den övre delen som sedan ska placeras på en platsbyggd byrå. Dock har jag ett problem. Mittensektionen böjer sig. Med tanke på att väggen bokhyllan ska stå mot har mönster tänkte jag montera skivor bakom och på så vis räta ut den lite. Dock vet jag inte hur jag ska lösa detta på bästa möjliga vis.
limma och skruva dit ett bakstycke ? Hur tjock är mdf’en ? Har du delat de horisontella planen mellan (de som sjunkit) eller är de hela stycken ?
 
  • Gilla
Aniia
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
limma och skruva dit ett bakstycke ? Hur tjock är mdf’en ? Har du delat de horisontella planen mellan (de som sjunkit) eller är de hela stycken ?
Mdf'en är 16mm och det är hela stycken som jag limmat och skruvat fast
 
Jag skulle sätta bakpanelerna i en fals.
 
  • Gilla
Aniia
  • Laddar…
Tilman Tilman skrev:
Jag skulle sätta bakpanelerna i en fals.
Tack för tipset! Ska kolla upp det
 
Är den platsbyggd är det väl bara att förankra den rak i väggen på läpligt sätt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.