Fick höra av en kille i den lokala målarbutiken att man INTE ska ha clickguard till pergo original (och andra 'dyra' fina märken) eftersom dom har så pass bra kvalitet på skarvar osv redan från början?
Han menade att man lika gärna kunde skapa sig stora problem med att börja ha på sådant, när det från början inte alls behövdes...

Blev lite panikslagen nu för om 4 timmar ska vi lägga större delen av golvet, har varken lust att boka om eftersom jag får hjälp av brorsan (skönt att vara 2) men jag har inte heller lust att göra fel och förstöra golv för 7½ tusen :(

Ska dra förbi Krauta och byggmax och fråga, dom säljer clickguard och personalen där verkar ha mycket verklighetsbaserade kunskaper (arninge).

Snabba svar här vore topp om någon har ställt samma fråga till en snickare/kunnig person som haft svar på tal!
 
Har lagt 1000-tals m2 Pergo i alla möjliga utrymmen utan clickguard utan problem och mig veterligen är det inget Pergo själva varken kräver eller rekommenderar och det är trots allt (golv)tillverkarens anvisningar som gäller.
 
Clichguard behövs inte till Pergo.
Anders
 
Tack för dom snabba svaren, var inne med bärbara och läste i lägenheten men hann inte med o skriva osv, för vi fick lite andra problem.

Golvet kom med ett ganska grovt feltryck, varenda par man satte ihop hamnade skarvarna 4-8mm snett på längden, dvs det såg helt sjukt dåligt ut.
Slutade med att jag fick åka tillbaka med hela golvet, det andra jag köpt och lämnat tillbaka för att det varit dålig kvalitet/fel på produkten... riktigt trist.

Åkte från det stora byggvaruhuset till en lokal liten butik och har bytt till ett tarkettgolv istället, lite snyggare yta i min mening, var mest ute efter kvaliteten när jag valde pergo-golvet.

Lagt tarketten utan clickguard, enligt både butikskillarna, era tips o tarketts kundtjänst :)

Slutet gott allting gott antar jag, nu har jag tillslut ett golv i det stora rummet i lägenheten, bara hallen och en liten skrubb kvar... ett delmål med renoveringen strax uppnådd :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.