Hej! Någon som har sin spc uppkopplad med telias bredband? Kan man få en publik adress? Får bara 192.168 adress. Har den kopplad i en switch mellan converten och routern men vill inte fungera.
 
Vad är det du vill göra?
Vill du kunna styra larmet via inbyggda webbsidan när du inte är hemma? För i så fall är det bättre att skaffa ett gratiskonto hos http://spcconnect.com/ fördelen med det är att du även får appen att fungera.

SCP-larmenheten vill du ha bakom brandvägg mm, bla genom att ha privat IP-nummer. Man behöver inte öppna någon port i routern för att kunna komma åt larmet, utan allt sköts via SPCconect.


Vi har SPC4300 samt internet via Telia. Alla i familjen har sitt egna konto hos SPCconect, alla kan styra larmet via appen samt kan få pushnotiser.
Skärmdump av SPC Connect webbsida för fjärrstyrning av larmsystem med översikt av systemstatus och områden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär ser webbsidan ut via SPCconect.

”Läs igenom” den stora tråden om Siemen/Vanderbilt SPC-larm,

https://www.byggahus.se/forum/threads/larminstallation-siemens-spc-larmskola.213504/

Edit: korrigerat adressen till SPCconnect.
 
Redigerat:
Hej! Precis vill få appen att fungera. Trodde den var tvungen att vara ansluten till en publik ip adress då. Men ska testa det du skrev! Tack för svar :)



Demmpa Demmpa skrev:
Vad är det du vill göra?
Vill du kunna styra larmet via inbyggda webbsidan när du inte är hemma? För i så fall är det bättre att skaffa ett gratiskonto hos www.spcconect.com fördelen med det är att du även får appen att fungera.

SCP-larmenheten vill du ha bakom brandvägg mm, bla genom att ha privat IP-nummer. Man behöver inte öppna någon port i routern för att kunna komma åt larmet, utan allt sköts via SPCconect.


Vi har SPC4300 samt internet via Telia. Alla i familjen har sitt egna konto hos SPCconect, alla kan styra larmet via appen samt kan få pushnotiser.
[bild]

”Läs igenom” den stora tråden om Siemen/Vanderbilt SPC-larm,

[länk]
 
hej igen! Får det här felmeddelandet när jag försöker registrera




M malm7825 skrev:
Hej! Precis vill få appen att fungera. Trodde den var tvungen att vara ansluten till en publik ip adress då. Men ska testa det du skrev! Tack för svar :)
 
  • Skärm med felmeddelande "Installatör kan inte användas för att autentisera en central" på SPC Connect-program.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag misstänker att du har skapat ett (slut)användarkonto hos spcconnect men att du försöker koppla det till ett installatörskonto på SPC-larmet.

Skapa en ”standard”användare på larmet, koppla sedan den användaren till användarkontot på spcconnect.
 
Tack snälla nu fungerar det på hemsidan. Men kan ej lägga till centralen i appen? Stod nåt om att company name already exist…




Demmpa Demmpa skrev:
Jag misstänker att du har skapat ett (slut)användarkonto hos spcconnect men att du försöker koppla det till ett installatörskonto på SPC-larmet.

Skapa en ”standard”användare på larmet, koppla sedan den användaren till användarkontot på spcconnect.
 
”Plöj igenom” den andra tråden, ställ gärna frågor i den tråden, där finns flera som kan SPC som troligen inte hittar denna tråd.

Har för mig att jag hade det problemet också, men tyvärr kommer jag inte ihåg hur jag gjorde för att åtgärda problemet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.