wildeside
När man läser en del trådar så skulle jag med vilja spela död för att slippa kunden.:crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Hasse C och 3 till
  • Laddar…
Jisses. Snacka om att inbilla sig det värsta bara för att någon inte svarat på ett mail.
 
  • Haha
  • Gilla
Hasse C och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jisses. Snacka om att inbilla sig det värsta bara för att någon inte svarat på ett mail.
Känns som att minst 85% av alla hantverkare jag kontaktat har dött. Mycket tragiskt men så är det. Enda rimliga förklaringen till att de inte svarar.
 
  • Gilla
  • Haha
Hep och 7 till
  • Laddar…
Undrar vem det är som kör omkring i alla döda hantverkares bilar??:thinking:
 
  • Haha
Cambudgie
  • Laddar…
Får kanske ringa rörmokarens fru och beklaga sorgen. Dock kommer inte han pga jag är jobbig då han fått fria händer utan för han har för mycket att göra.

Så TS, vem sa att din luckgubbe är död? När sådana rykten sprids i byn om gubbar så trillar nästan folk av pinn när gubbarna plötsligt dyker upp.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Undrar vem det är som kör omkring i alla döda hantverkares bilar??:thinking:
Det kanske inte är hantverkarbilar du sett köra omkring?
Svart bil anpassad för särskilda ändamål parkerad på asfalterad yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Jwc och 4 till
  • Laddar…
Fadai
raveper raveper skrev:
Man kanske skulle passa på och bygga sig en egen kista medans man kan och själv får bestämma. Kan ju trilla av pinn när som helst.
Jag beställde ritning fr England på en bokhylla som kan tas isär och bli en kista, den dagen man behöver den. Mkt praktiskt.
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 1 till
  • Laddar…
wildeside
Fadai Fadai skrev:
Jag beställde ritning fr England på en bokhylla som kan tas isär och bli en kista, den dagen man behöver den. Mkt praktiskt.
Den ritningen får du nog dela med dej av! Jag börjar bli gammal så det är dax att planera och så finns det kanske en o annan företagare som behöver den:crysmile:
 
  • Haha
Fadai
  • Laddar…
Ikea har både köksluckor och kistor
Ikea-träkistan "Ingvar" med pris och artikelnummer på reklambild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ritning på IKEA-produkten KOLAVIPPEN, en enkel kista eller kökslucka med måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Illustration av monteringsinstruktioner för en Ikea-produkt med skruvar och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Jwc och 13 till
  • Laddar…
F
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Hej gubben lever, tråden kan stängas!!!

För den intresserade fortsätt läs...

Jag ringde hans änka och beklagade sorgen för till min förvånan höra att han visst lever men tyckte jag vart för detaljerande, så han har ignorerat mig. Jag blev ledsen, har väntat i 3 veckor och försökt komma i kontakt, utöver alla möten vi haft. Men jag är dum och ställer mycket frågor kanske folk blir irriterade. Nu blir det HTH gds istället.
Hur fan drog du slutsatsen att han var död från första början? För du var ju rätt säker på din sak i första inlägget.
 
  • Haha
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Jesus var väl snickare?
Jamen, där har vi det. Han har återuppstått! Alltså köckssnickaren!
 
Undrar om gubben dött fler gånger tidigare.
 
MultiMan
Keiller Keiller skrev:
Det kanske inte är hantverkarbilar du sett köra omkring?
[bild]
Riktiga hantverkare kör Jaguar:


J JohanLun skrev:
Jamen, där har vi det. Han har återuppstått! Alltså köckssnickaren!
Fel tid för påsken.
 
  • Haha
Dowser4711
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Hej gubben lever, tråden kan stängas!!!

För den intresserade fortsätt läs...

Jag ringde hans änka och beklagade sorgen för till min förvånan höra att han visst lever men tyckte jag vart för detaljerande, så han har ignorerat mig. Jag blev ledsen, har väntat i 3 veckor och försökt komma i kontakt, utöver alla möten vi haft. Men jag är dum och ställer mycket frågor kanske folk blir irriterade. Nu blir det HTH gds istället.
Man får ju verkligen ge honom att han tagit hantverkares undanglidande till en ny nivå. Inte bara ignorera utan också plantera ryktet att man är död.

Det där samtalet med icke-änkan måste också varit på en helt egen nivå av bisarrhet.
 
  • Haha
  • Gilla
granis70 och 6 till
  • Laddar…
Hur känner du dig själv så här efteråt? Tänk att vara så jobbig att folk väljer att spela död.
 
  • Haha
JM19
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.