Nissens Nissens skrev:
Då använde du väl inte styrning av boxen. De som använde Tibber, schema o liknande kunde inte använda boxen eftersom den är onåbar om molntjänsten är nere. Har man alltid igång boxen så märks det ju inte.
Jag hade min schemalagd på natten och kunde inte ladda på andra tider eftersom det inte gick att kommunicera med boxen alls.

Tvivlar du på det så står det säkert i deras felloggar.
95% av användarna hade sannolikt problem, alla som styrde sina boxar med schema eller tredjepart.
Se mitt förra svar #30
 
Nissens
T Texan skrev:
Se mitt förra svar #30
Eller så kollar du vad Easee själva säger.
 
Nissens Nissens skrev:
Eller så kollar du vad Easee själva säger.
Du svarade aldrig på om du hade Tibber vid tillfället när easee hade de problem som du upplevde?
 
T Texan skrev:
Du svarade aldrig på om du hade Tibber vid tillfället när easee hade de problem som du upplevde?
Jag tar uteblivet svar från @Nissens som att han inte hade Tibber vid tillfället när easee hade stora bekymmer med molntjänsten och därför inte kunde ladda sin elbil. Det är viktigt att vi alla inte skapar nya sanningar av gamla sanningar. Det blir nästan omöjligt att välja laddbox med argument som inte är faktabaserade.
 
Nissens
T Texan skrev:
Jag tar uteblivet svar från @Nissens som att han inte hade Tibber vid tillfället när easee hade stora bekymmer med molntjänsten och därför inte kunde ladda sin elbil. Det är viktigt att vi alla inte skapar nya sanningar av gamla sanningar. Det blir nästan omöjligt att välja laddbox med argument som inte är faktabaserade.
Jag missade att du hade kommenterat.
Jag är inte säker på om jag hade gått över till Tibber vid den tiden, men det är obegripligt att du tar upp det i detta sammanhanget, för det var inte Tibber som hade problem,

Easees egna funktioner är beroende av den egna molntjänsten. Easee rådde mig att göra en fabriksreset på laddboxen för att över huvud taget kunna använda den.

Ja, det är viktigt att man har faktagrundad information, vilket du helt uppenbarligen inte hade nu.

Du anar inte hur frustrerande det var att inte kunna använda laddaren och att Easees support inte kunde göra någonting.

Och varför tar du upp Tibber i detta sammanhanget? Problemet var varken hos Tibber eller någon annan elleverantör, detta berörde själva laddboxen, INGEN elleverantör kunde kommunicera med laddboxen när Easees molntjänst o servrar havererade.
 
Men du missar ju hela poängen, försök nu att läsa och förstå innan du drar för snabba slutsatser igen.
Nissens Nissens skrev:
Jag är inte säker på om jag hade gått över till Tibber vid den tiden, men det är obegripligt att du tar upp det i detta sammanhanget, för det var inte Tibber som hade problem, Easees egna funktioner är beroende av molntjänsten.
Ja, easee hade problem med molntjänsten och då kunde du och andra som använder easee appen och ställt in schemaladdning inte ladda era elbilar.
Nissens Nissens skrev:
Ja, det är viktigt att man har faktagrundad information, vilket du helt uppenbarligen inte hade nu.
Eftersom Tibber inte använder någon schemaläggning som kräver uppkoppling mot någon molntjänst för att fungera så spelar det ingen roll att molntjänsten ligger nere. Du kan alltid starta laddningen manuellt oavsett!
Nissens Nissens skrev:
Du anar inte hur frustrerande det var att inte kunna använda laddaren och att Easees support inte kunde göra någonting.
Jo, jag kan förstå att det inte var en kul situation! Men detta hände alltså inte för dem som hade Tibber utan schemaläggning vid tillfället. Tror dessutom att detta inte längre kommer att kunna hända för dem som bara använder easee appen idag, easee har garanterat lärt sig en läxa nu och åtgärdat denna tankevurpa.
 
Redigerat:
Nissens
T Texan skrev:
Men du missar ju hela poängen, försök nu att läsa och förstå innan du drar för snabba slutsatser igen.

Ja, easee hade problem med molntjänsten och då kunde du och andra som använder easee appen och ställt in schemaladdning inte ladda era elbilar.

Eftersom Tibber inte använder någon schemaläggning som kräver uppkoppling mot någon molntjänst för att fungera så spelar det ingen roll att molntjänsten ligger nere. Du kan alltid starta laddningen manuellt oavsett!

Jo, jag kan förstå att det inte var en kul situation! Men detta hände alltså inte för dem som hade Tibber utan schemaläggning vid tillfället. Tror dessutom att detta inte längre kommer att kunna hända för dem som bara använder easee appen idag, easee har garanterat lärt sig en läxa nu och åtgärdat denna tankevurpa.
[/QUOTE]
Så du menar att Tibber inte behöver kommunicera via Easees servrar? Det låter mycket märkligt.
Easee har ju fortfarande kontroll över sina laddare oavsett vilken elleverantör man har. Bla gör de uppgradering av firmware i laddboxarna direkt från Easee.
 
Nissens Nissens skrev:
Så du menar att Tibber inte behöver kommunicera via Easees servrar? Det låter mycket märkligt.
Easee har ju fortfarande kontroll över sina laddare oavsett vilken elleverantör man har. Bla gör de uppgradering av firmware i laddboxarna direkt från Easee.
Suck! Du vill uppenbarligen inte förstå. Jag tror de som läser detta och är ute efter att göra ett bra val av laddbox förstår. Därmed lägger jag ner mina försök att övertyga dig om att en Eassee laddbox kopplad till Tibber inte behöver någon molntjänst för att få till en "forcerad" laddning om så skulle behövas. Och som jag skrev i inlägg #36 så skulle jag bli förvånad om easee inte åtgärdat problemet för sina kunder som använder deras app och schemaläggning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.