Någon som vet hur jag ska tänka kring detta?
På den befintliga plattan är det målat med någon typ av färg som börjat släppa fläckvis från plattan,
Tänker om man bara kan ta bort det lösa som är och sen flytspackla på golvet eventuellt.
Vet dock ej hur det blir med fuktvandring då?
Finns även gamla sprickor under färgen
Och en gammal brun som ska bort
 
  • Gammal betongplatta med flagnande färg, sprickor och en rostig brunn samt en hög med trämaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F Fredriklundmark83 skrev:
Någon som vet hur jag ska tänka kring detta?
På den befintliga plattan är det målat med någon typ av färg som börjat släppa fläckvis från plattan,
Tänker om man bara kan ta bort det lösa som är och sen flytspackla på golvet eventuellt.
Vet dock ej hur det blir med fuktvandring då?
Finns även gamla sprickor under färgen
Och en gammal brun som ska bort
Jag hade något liknande. Slipade bort all färg på golvet, bytte brunnar och passade då bort att byta alla gamla rör. Flytspacklades och klinkrade, oisolerat. Kallt på vintern och svalt på sommaren. Fuktvandring genom fogarna och jag har inte märkt av några konstigheter. Har mattor som jag tvättar en gång om året.
 
F Fredriklundmark83 skrev:
Någon som vet hur jag ska tänka kring detta?
På den befintliga plattan är det målat med någon typ av färg som börjat släppa fläckvis från plattan,
Tänker om man bara kan ta bort det lösa som är och sen flytspackla på golvet eventuellt.
Vet dock ej hur det blir med fuktvandring då?
Finns även gamla sprickor under färgen
Och en gammal brun som ska bort
"Mina" plattsättare körde med stor slipmaskin och fick bort all gammal målning innan golvet klinkades direkt mot grundplattan. Bytte samtidigt ut de 80-åriga rören - men brunnen behölls i detta fall då det blev tvättstuga och ev framtida bastu /duschrum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.