Hej!

Vi har köpt ett hus och jag har sågat ut för ett Spabad som nu står på plats och har nu upptäckt att altanen inte är korrekt byggd i vinkel som ni ser på bilderna. Hur hade ni löst detta på snyggast sätt?
 
  • Spabad delvis synlig bredvid en trädäck altan med synliga skarvar som inte är i rät vinkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av en altan med synlig badtunnas sida, förevisar dålig vinkel mot gräsmattan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Felvinklad altangrund med ett nysågat utrymme för spabad intill husets sida, tomma plankor på gräset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bygg om altanen !

Skämt o sido, vad är problemet ? Vad är felbyggt ? Det ser ut som att badet står något snett jämfört med trallen. Men det är absolut inget jag hade brytt mig om. Och vad är det som säger att altanen är sned ? ställ badet så det lirar bättre ?
 
Spanadet står rakt, de är vinklarna på två sidor som ställer till det. Hur hade du byggt till det för att se bra ut?
 
Cheesen
Staketbygger Staketbygger skrev:
Spanadet står rakt, de är vinklarna på två sidor som ställer till det. Hur hade du byggt till det för att se bra ut?
Det beror på hur underarbetet på spabadet och altanen ser ut. Att justera altanen är enkelt med en såg och lite tid... Men det beror på om man måste gräva upp plintar eller liknande.

Enklast är väl att såga till lämpliga passbitar av trallen du tagit bort. Men det kräver ju att man har en bra såg. Det kommer ändå aldrig att se bra ut om du inte döljer markisoleringen.

P.s det karet hade aldrig stått stilla hos oss med den grunden. Är lite avis att det kan funka hos någon.
 
Grunden består av bärlager som är paddat, 15cm makadam som är paddat o slutligen XPS skivor som är i lod så stommen är gedigen.

Har också tänkt såga ut efter markisoleringen och få till de på så sätt, men ville höra om ni andra hade andra bra tips.
 
Staketbygger Staketbygger skrev:
Spanadet står rakt, de är vinklarna på två sidor som ställer till det. Hur hade du byggt till det för att se bra ut?
Spa badet står rakt i relation till vad? Jag förstår inte riktigt problemet. Är vinkeln på altanen inte 90 grader och det är därför det blir lite snett ? Vill du dölja markisoleringen så såga till passbitar och fäll in.
 
Sålt huset och flyttat till något rakare. Tänk bara vad mer för sneda hörn och väggar ni kommer finna.
 
Jag kanske missförstår problemet, men är det inte bara att justera placeringen av badet så att det ser rakare ut?
Du kommer bli varse ganska snart, att det finns knappt några räta vinklar i ett hus. Det som i mina ögon skiljer en bra snickare från en dålig är förmågan att trolla bort felaktigheter på ett snyggt sätt.
 
  • Gilla
DaDolly
  • Laddar…
P PatrikJo skrev:
Jag kanske missförstår problemet, men är det inte bara att justera placeringen av badet så att det ser rakare ut?
Du kommer bli varse ganska snart, att det finns knappt några räta vinklar i ett hus. Det som i mina ögon skiljer en bra snickare från en dålig är förmågan att trolla bort felaktigheter på ett snyggt sätt.
En bra snickare behöver ju inge vidare efterjusteringar. En dålig är en som alltid fyller i och för mycket och för ofta med latex.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.