Nu ligger jag i startblocken att börja fila på bygglovet och har beställt en nybyggnadskarta från kommunen.

Hur lång tid ska jag räkna med att det tar för dom att fixa det? Tomten ligger på landet, dvs inte i planlagt område.
 
För vår del tog det några veckor, men då var det inom planlagt område.

När det gäller bygglov och allt som rör bygglov har jag förstått att tiderna kan skilja otroligt mycket mellan olika kommuner. Så, mitt tråkiga tips är att ringa direkt till därifrån du beställde kartan...
 
Ska man räkna med längre tid om det inte är planlagt område? I vårt fall är det princip en åker...
 
Kanske de måste åka ut och mäta in tomten då.
Vår låg inom tätbebyggt område och var nog färdigskriven, för den kom bara någon/några dagar efter beställningen.
 
Har precis pratat med och kommunen och tydligen är det en "enkel nybyggnadskarta" som det gäller. Fast det gick inte att säga hur lång tid det skulle ta. Och jag som vill lämna inbygglov snarast...
 
Vi tog och scannade in kartan från lantmäteriets akt från styckningen. Allt verkar ok, våran ansökan skall upp för godkännande 3:e Maj och det är endast grannars godkännande som skall in innan dess.
 
Vilken skala var den kartan på?
 
8 veckor för detaljplanerat område tog det innan vi fick vår karta (i angränsande Stockholmskommun) och då ringde vi 2 gånger och frågade vart den tagit vägen då det står 6 veckor på den kommunens hemsida.

Trist då tid är pengar i det här läget.
 
Måste man ha nybyggnadskarta oavsett om området är inom eller utanför detaljplanerat område?
Vad är det för skillnad på enkel nybyggnadskarta och när kan man istället använda den?
 
Mattias_K skrev:
Vilken skala var den kartan på?
Skalan är 1:400
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.