Röd planstrykare med silverfärgat metallblad och svart grepp, isolerad mot vit bakgrund. Vart säljs planstrykare? Behöver en snarast. Finns ej på Hornbach, Jula, Biltema, Clas Ohlsson, Flügger, Byggmax eller Verktygsboden.
Har folk slutat använda dessa penslar eller har de egentligen ett annat namn jag inte känner till? Har även sökt på målardyna, dynpensel och lackdyna mm. men det finns fan inte.

Har hittat det på lite obskyra sidor dock men jag skulle behöva åka och köpa en imorgon.

/// M
 
M MasMats skrev:
[länk]
Tack men den finns inte i lager på något av Bauhaus varuhus. Närmsta Bauhaus är också ca 6 mil bort tyvärr så det hade inte spelat någon roll.

Avsaknaden av planstrykare i i stort sett alla byggvaruhus gör mig konfunderad. Använder inte folk sådana här längre?
 
Jetkokos Jetkokos skrev:
K-Rauta i Linköping har dem.
Tack! De har 1st i lager. På ALLA andra K-rauta är det slut. Troligen ett saldofel i Linköping.
Linköping är dessutom 22 mil härifrån. Bor i Borås.
 
Ring till de lokala handlarna och fråga, typ Holgers. Optimera kan vara värt att kolla med också, om Ulricehamn är nära nog.
 
  • Gilla
Marta C
  • Laddar…
Sent svar,men jag upptäckte samma sak i somras. Det fanns ingenting i den välsorterade färgaffären i Bergslagen. Vet ej varför dessa är svåra/omöjliga att få tag på.
 
Jag är en glad amatör, och är lite nyfiken på vad dessa är bra att använda till?
 
Düsseldorff
L Ludde67 skrev:
Jag är en glad amatör, och är lite nyfiken på vad dessa är bra att använda till?
Fördriva färgen om man vill ha ett mycket jämnt resultat, exempelvis när man målar snickerier. Ger jämnare yta än en moddlare.
 
  • Gilla
Ludde67
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.