Grundtanken är att det nätverksuttag som finns idag ska flyttas. Samt att det ska bli ett högtalaruttag istället. Vilket gör att jag vill dra ut de nätverkskablarns som ligger idag, dra in längre samt högtalarkablar i samma slang. Men fastna på att befintliga inte ens går att röra mer än 1cm. Men ska kolla efter någon dosa på vinden ikväll.
 
Är du säker på att de är de vita kablarna längst ut, de ser lite tjocka ut för att vara nätverkskabel men det kan vara vinkeln som gör det. De två gråa kablarna med text på i röret precis bakom är däremot nästan säkerligen nätverkskablar.
 
tommib
De vita är absolut nätverkskablar. Däremot undrar jag vad de gör där. De är inte godkända tillsammans med enkelisolerade ledningar för starkström.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Det kanske de är, jag får skylla på att det inte syns så tydligt på mobilen.
 
R
J jeppezon skrev:
Grundtanken är att det nätverksuttag som finns idag ska flyttas. Samt att det ska bli ett högtalaruttag istället. Vilket gör att jag vill dra ut de nätverkskablarns som ligger idag, dra in längre samt högtalarkablar i samma slang. Men fastna på att befintliga inte ens går att röra mer än 1cm. Men ska kolla efter någon dosa på vinden ikväll.
Om du klarar dig med 100Mbit/s så har du 2 par i varje kabel som inte används. Men det börjar på riktigt lukta fullösning då.

Nu är det ju redan en tokig och regelvidrig installation med kablar genom gruppcentralen så det kanske är egalt :)
 
R RoAd skrev:
Om du klarar dig med 100Mbit/s så har du 2 par i varje kabel som inte används. Men det börjar på riktigt lukta fullösning då.

Nu är det ju redan en tokig och regelvidrig installation med kablar genom gruppcentralen så det kanske är egalt :)

Två fel gör ju dock inte ett rätt...
 
R
M MorpH skrev:
Två fel gör ju dock inte ett rätt...
Nej, så klart inte. Det skrev jag väl inte heller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.