Hans fru ville ha bättre utsikt, så han byggde ett roterande hus.

Du kan läsa artikeln här: Byggde hus som kan snurra
 
Hur funkar det med vatten och avlopp och el, sådant som ansluts till huset utifrån.
 
BigR BigR skrev:
Han lade alltså sex år på projektet för att frun alltid klagade...
[länk]
Happy wife = happy life…
 
  • Haha
  • Gilla
redep och 3 till
  • Laddar…
M mattoys skrev:
Hur funkar det med vatten och avlopp och el, sådant som ansluts till huset utifrån.
Vi har samma problem i VR med sladden från headset, man roterar helt enkelt 10 varv åt ena hållet. Sedan 10 varv åt andra hållet så är man tillbaka på ruta ett :D
 
  • Haha
nerdybynature
  • Laddar…
Max fart på att snurra huset 1 varv = 22s !!! :surprised::surprised:
Jojävlar i min låda:crysmile:
 
  • Gilla
Emil_L och 2 till
  • Laddar…
... den här artikeln väcker sååå många frågor. Men mest av allt vill jag bara tro att det är ett click-bait så jag kan gå vidare med mitt liv.
 
  • Gilla
husdrömmar89
  • Laddar…
När jag pluggade fick vi göra en lab, "roterande referenssystem" där två personer satt vid ett bord i en karusell som var täckt så man inte såg ut. Så skulle man rulla en boll till varandra. Det var rätt kul att försöka rulla den "rakt" :D Men en stor andel av studenterna blev kraftigt illamående!

Jag undrar om han har ett pingisbord i huset. Det vore nåt det!

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har samma problem i VR med sladden från headset, man roterar helt enkelt 10 varv åt ena hållet. Sedan 10 varv åt andra hållet så är man tillbaka på ruta ett :D
Lätt att lösa! Det finns väl trådlösa headset? :D

I detta fall skulle ju avloppet kunna vara placerat exakt i centrum på huset!
Vatten känns lite knepigare. Om det inte går mitt i det centralt placerade avloppsröret!
El finns ju många lösningar på, en induktiv anslutning eller släpkontakter. Eller kanske of-grid och solceller?
 
M mattoys skrev:
Hur funkar det med vatten och avlopp och el, sådant som ansluts till huset utifrån.
Det här är i Bosnien - vad får dig att tro att de har vatten och avlopp? :p
I artikelns första bild ser man ju en stor vattentank utanför huset.
 
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
När jag pluggade fick vi göra en lab, "roterande referenssystem" där två personer satt vid ett bord i en karusell som var täckt så man inte såg ut. Så skulle man rulla en boll till varandra. Det var rätt kul att försöka rulla den "rakt" :D Men en stor andel av studenterna blev kraftigt illamående!

Jag undrar om han har ett pingisbord i huset. Det vore nåt det!



Lätt att lösa! Det finns väl trådlösa headset? :D

I detta fall skulle ju avloppet kunna vara placerat exakt i centrum på huset!
Vatten känns lite knepigare. Om det inte går mitt i det centralt placerade avloppsröret!
El finns ju många lösningar på, en induktiv anslutning eller släpkontakter. Eller kanske of-grid och solceller?
Det är fortfarande för mycket latency för att iallafall jag ska köra det men det är bara en tidsfråga . :)

Vatten blir svårt ja. Får bli någon roterade grej men hur man ska få tätt mellan de två vette fan. Lär slitas fort av rotationen. Eller så har man en mjuk slang som klarar några varv så får man ha mjukvara som håller koll på hur man ska rotera :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är fortfarande för mycket latency för att iallafall jag ska köra det men det är bara en tidsfråga . :)

Vatten blir svårt ja. Får bli någon roterade grej men hur man ska få tätt mellan de två vette fan. Lär slitas fort av rotationen. Eller så har man en mjuk slang som klarar några varv så får man ha mjukvara som håller koll på hur man ska rotera :)

Tänk lite nu. Hur tror ni en grävmaskin kan snurra på överdelen men ändå låta banden gå framåt.

En svivelkoppling är det man använder.
 
  • Gilla
erikjakan och 2 till
  • Laddar…
BigR
M mattoys skrev:
Hur funkar det med vatten och avlopp och el, sådant som ansluts till huset utifrån.
Avloppet verkar iallafall vara en öppen brunn (mums…) under en lucka i centrum om man kollar på Reuters filmklipp.
 
Avloppet borde man ju bara kunna släppa ut på ena sidan av huset. Sen vrider man upp till maxfart på rotationen när man sätter sig på toa så blir gräsmattan gödslad samtidigt
 
  • Gilla
  • Haha
Mnbvcxz och 6 till
  • Laddar…
harry73
Om man kan vrida en vanlig trädgårdsslangkoppling, finns det också andra kopplingar som man kan vrida.
 
A atomlab skrev:
Tänk lite nu. Hur tror ni en grävmaskin kan snurra på överdelen men ändå låta banden gå framåt.

En svivelkoppling är det man använder.
Finns det sådana för trycksatt vatten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.