Hej! Vår installation blev klar i mitten på september. Leverantören har inte varit direkt hjälpsam när det gäller att komma igång. Behöver jag teckna avtal med ett elbolag för att sälja min el. I så fall har ni några rekommenderar på bolag?
 
Nej, men när jag satte igång min så hade Vattenfall introerbjudande spotpris plus 25 öre på elen man sålde till dem 1a året. (efter det året kan man ju byta till någon annan som också gör så, om man orkar) Kanske något bolag som kör liknande nu ?
 
M mstrand skrev:
Hej! Vår installation blev klar i mitten på september. Leverantören har inte varit direkt hjälpsam när det gäller att komma igång. Behöver jag teckna avtal med ett elbolag för att sälja min el. I så fall har ni några rekommenderar på bolag?
Jag säljer min el till goteborgenergi.se/
Har fått väldigt bra hjälp från dem & de (då jag teknade avalet) av +15 öre på spot priset
 
Hej!
När jag installerat klart fick jag ett avtal med EON på ett år med spotpris plus 1 krona per kilowatt, därefter spotpris plus en mindre ersättning.
 
Ok! Tack för svar. Verkar som de flesta bara ger större bonus om även tar panelerna från dem. Är det någon som har erfarenhet av Greenely? Verkar som att det kan vara bra att använda dem då det oftast är dyrare el på dagen då man producerar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.