Ska sätta upp Julslingan på vårt nya hus. 25 m slinga längs fasaden. Hur gör ni ? Med fästningen?
 
M mahgnuz skrev:
Ska sätta upp Julslingan på vårt nya hus. 25 m slinga längs fasaden. Hur gör ni ? Med fästningen?
jag tänkte slå in märlor och sedan använda buntband? Någon som har något smartare?
 
Beror väl på vad man tycker är smart men på förra stället vi bodde på använde vi vanliga skruvkrokar (se bild) för att hänga upp ljusslingor.
Vit skruvkrok för upphängning av ljusslingor mot en enfärgad bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack..jag körde med märlor och buntband. Var smidigt och gick snabbt. Kommer ju vara ännu smidigare nästa gång...:) bara ett gäng buntband så är man klar.
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Hej,
Väcker liv i en lite äldre tråd då det är samma fråga men annat hus. Julen närmar sig...

Jag söker råd om hur man kan dra en ljusslinga upp utmed röda vindskivor som syns på bilden ca 10m högt på högsta punkten.
Jag tittar på att hyra en lift och se om man kan ha stora öglor och block och talja för att kunna ha en kedja eller liknande att dra upp ljuskedjan och dra ner efter jul.
En gång kan jag tänka mig att ta mig upp och fästa saker men det blir inte hållbart att hyra lift 2 gånger om året ;D

Så tar gärna emot tips på hur man kan dra upp och ner ljusslingor som inte kräver att man hyr lift varje gång. Är det någon som har gjort en lösning med något liknande?
 
  • Snötäckt mörkt timmerhus med röda vindskivor och en entrétrappa under en vinterdag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du inte sätta upp en ledslang på "baksidan" av vindskivan så att den inte syns, sedan låta den sitta kvar hela året:cool: Bara knäppa på när julen närmar sig, vilket jag måste betona inte riktigt är ännu....Men jag gillar din framförhållning(y)
 
  • Gilla
Vikinga10 och 1 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Kan du inte sätta upp en ledslang på "baksidan" av vindskivan så att den inte syns, sedan låta den sitta kvar hela året:cool: Bara knäppa på när julen närmar sig, vilket jag måste betona inte riktigt är ännu....Men jag gillar din framförhållning(y)
Ajdå jag kollade med myndigheterna här hemma och fick höra att ledlist på baksidan var inte riktig julstämning men tack ändå för förslaget.
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
N NyHusägare2021 skrev:
Ajdå jag kollade med myndigheterna här hemma och fick höra att ledlist på baksidan var inte riktig julstämning
Jag skulle nog överlåta till myndigheterna att anordna julstämning! :cool::crysmile:
 
  • Gilla
NyHusägare2021
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag skulle nog överlåta till myndigheterna att anordna julstämning! :cool::crysmile:
I wish, de sköter sig inomhus men har många önskemål om utomhus men lämnar utförandet över till mig
 
En flaggstånglina. Med löprulle fäst uppe vid balken i nocken och förtöjning nere vid hängrännan. Linan kan du ju gömma bakom vindskivan så länge du sen har en ljusslinga med spröt som hänger ner lite. Sen samma lösning på andra takhalvan. Det kanske till och med går att hitta en lina som är röd eller mörkbrun så blir den ännu mindre framträdande.
 
  • Gilla
NyHusägare2021
  • Laddar…
Det låter verkligen som en möjlighet, jag ska titta på den! Låter som regeringen kan bli nöjd
 
  • Gilla
Wadelö
  • Laddar…
Kräsen myndighet. Själv hade vi en yuccapalm med en röd fez på toppen och en blå led singa runt som "gran" ett år.
 
  • Gilla
  • Haha
Totte_S och 1 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Kräsen myndighet. Själv hade vi en yuccapalm med en röd fez på toppen och en blå led singa runt som "gran" ett år.
:crysmile: Jag tror att min regering hade återinfört dödsstraff om jag föreslår det.
här planeras redan julen :cool:
 
Totte_S
Tur det är valår nästa år…fast du kanske inte har rösträtt

N NyHusägare2021 skrev:
:crysmile: Jag tror att min regering hade återinfört dödsstraff om jag föreslår det.
här planeras redan julen :cool:
 
  • Gilla
NyHusägare2021
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Tur det är valår nästa år…fast du kanske inte har rösträtt
Nej, jag får nöja mig med valfläsk och kanske lite julskinka
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.