Hej alla,

Har tänkt fixa en uthyrningsdel i min lägenhet och tänkte därför fixa en ny dörr för att dela upp lägenheten. Har ni tips på vad för dörr som krävs för att jag själv inte ska störa den blivande hyresgästen? Tänker främst ifall det räcker med någon massiv dörr med ljuddämpande egenskaper alternativt om man måste ha en ljudklassad dörr.

Tack!
 
  • Gilla
SofiaPdtrAvilaHenriksson
  • Laddar…
Pattefnatee Pattefnatee skrev:
Hej alla,

Har tänkt fixa en uthyrningsdel i min lägenhet och tänkte därför fixa en ny dörr för att dela upp lägenheten. Har ni tips på vad för dörr som krävs för att jag själv inte ska störa den blivande hyresgästen? Tänker främst ifall det räcker med någon massiv dörr med ljuddämpande egenskaper alternativt om man måste ha en ljudklassad dörr.

Tack!
Hej, här är en dörr jag själv använder i samband med uthyrning. Uppfyller diverse krav på både ljud och brand.
https://www.bauhaus.se/brand-ljuddorr-ei30-35db-9x21-hoger
 
J johnsal skrev:
Hej, här är en dörr jag själv använder i samband med uthyrning. Uppfyller diverse krav på både ljud och brand.
[länk]
Funderade på samma, men tänkte ifall att det kanske är lättare att ta massiv dörr (Swedoor's Compact) ifall man ska öppna upp och sluta hyra ut efter ett tag. Men kanske mer bekvämt att ha det tyst med såndär
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.