Jag har monterat överskåp ovanför kyl och frys. De sitter linjerade i överkant med överskåpet som är placerat ovanpå vårt högskåp. Detta gör att det är en lucka på ca 21 cm mellan överskåpen och kyl och frys. Där skulle jag behöva sätta någon form av list med ventillationsgaller men kan inte riktigt komma på någon lösning som blir särskilt snygg. Har ni några tips?
Överskåp linjerat med högskåp ovanpå kyl och frys, med synlig lucka för ventilation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mätning av gapet mellan överskåp och kylskåp med tumstock som visar 21 cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
H hhedell skrev:
Jag har monterat överskåp ovanför kyl och frys. De sitter linjerade i överkant med överskåpet som är placerat ovanpå vårt högskåp. Detta gör att det är en lucka på ca 21 cm mellan överskåpen och kyl och frys. Där skulle jag behöva sätta någon form av list med ventillationsgaller men kan inte riktigt komma på någon lösning som blir särskilt snygg. Har ni några tips?
[bild] [bild]
Perfekt avställningsyta för porslin blommor etc
 
Hade det inte varit så varmt där uppe så hade ett vinställ passat fint.
 
H
H hhedell skrev:
Jag har monterat överskåp ovanför kyl och frys. De sitter linjerade i överkant med överskåpet som är placerat ovanpå vårt högskåp. Detta gör att det är en lucka på ca 21 cm mellan överskåpen och kyl och frys. Där skulle jag behöva sätta någon form av list med ventillationsgaller men kan inte riktigt komma på någon lösning som blir särskilt snygg. Har ni några tips?
[bild] [bild]
Antar att kyl och frysen måste ha ventilation upptill? Täckskiva som är lägre än "hålet", liggande kokböcker i ett ställ som kommer upp liten så att luften kan cirkulera. Någon konstgjord blomma, riktiga växter har nog svårt i det utrymmet. Kökshandukar i ett ställ. Osv.
 
  • Gilla
Sirtingeling
  • Laddar…
Måttanpassa och kapa en täckskiva som täcker hela ”hålet”. Sen köper du överluftgaller som du kapar ur för och monterar i täckskivan.
Hur du väljer att fästa tåckskivan är en smaksak, men det funkar säkert att endast göra någon form av ”stöd” på baksidan och ställa den löst uppe på kyl o frys.

Liknande bild:
 
  • Täckskiva med ventiler ovanför integrerade kyl- och frysskåp i kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Hade liknande situation i ett kök jag byggde för ett par år sedan.

Jag fixade ett gäng vitlackade lister som jag satte med jämnt avstånd vilket blev ett riktigt stilrent "galler"
 
Lyft upp K/F på sockel så slipper du böja dig så mycket och utrymmet minskar till mer estetiskt. Sätt täcksida med ventgaller.
(Se bild, men ditt galler hamnar under skåpen).
 
  • Kyl/frys inbyggd på sockel med täcksida och ventgaller i ett ljust kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mikaeloden
  • Laddar…
Elementskydd i masonit fungerar, limma på lite trälister bara.

Sedan är det en annan sak om det passar.
 
Hemmakatten
Mitt val skulle vara att sätta dit ett specialgjord galler. Absolut inte några kokböcker eller några plastblommor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.