Jag ska byta ut köksskåpen hemma och har nog bestämt mig för Ikea. Planlösningen ska vara samma som jag har nu, men nya skåp. Köket är vinkel och i hörnet så vill jag ha ett bänkhörnskåp med karusell. Det får plats ett hörnskåp på 78x78 cm där, men Ikea har bara 88x88 cm. Det fungerar inte att flytta övriga skåp 10 cm åt vardera sida så jag funderar om det finns några andra företag som gör måttanpassade skåps-stommar och luckor till Ikea Metod?
 
Luckor som passar finns mig veterligen företag som tillverkar dock inte lika säker på att det finns dom som tillverkar skåpstommar.

Har du något lokalt snickeri som skulle kunna bygga ett skåp som passar kanske?

Dock existerar ju dilemmat att det är omöjligt att få någon färgkod från ikea för eventuell lackning av skåpet dock syns ju väldigt lite av själva stommen och luckan kan ju du säkert få lackad eller iaf färgkoden på från firman du eventuellt köper de nya luckorna från om du inte köper luckorna från ikea och sedan lämnar in samtliga på lackning.
 
R Rooney skrev:
Jag ska byta ut köksskåpen hemma och har nog bestämt mig för Ikea. Planlösningen ska vara samma som jag har nu, men nya skåp. Köket är vinkel och i hörnet så vill jag ha ett bänkhörnskåp med karusell. Det får plats ett hörnskåp på 78x78 cm där, men Ikea har bara 88x88 cm. Det fungerar inte att flytta övriga skåp 10 cm åt vardera sida så jag funderar om det finns några andra företag som gör måttanpassade skåps-stommar och luckor till Ikea Metod?
Hej!
Är i slutet av ikeakök-karusellen här.
Dom har slut på så mycket nu pga. leveransproblemen, så vi hade tur att få ihop stommarna, men luckorna finns inte.
Har hittat flera andra företag som gör främst luckor till ikeastommar och även måttbeställda fronter. Har fastnat för "Urbanfront". Går alltid att kolla om dom gör ett måttbeställt hörnskåp. Luckor fixar dom.
Vi tar hjälp till monteringen och har gjort upp med den firman om lite extrafix/snickeri
 
  • Gilla
Pumabjörnen
  • Laddar…
IKEA är inte särskilt svårt.

Kapa stommarna längst bak till rätt mått!

IKEAs stommar är imte så dyra, så man har råd att såga fel.
 
Det här är en stomme till ett underskåp, där jag flyttat bottenplattan uppåt 10cm, så att det bli ett 60 djupt överskåp ovanför kylskåpet. Mitt kylskåp skulle ha 10cm fritt ovanför för luftcirkulationen.

Edit, glömde bilden
 
  • Stomme till ett vitmålat överskåp ovanför kylskåp med bottenplattan flyttad uppåt 10cm för luftcirkulation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M magnu skrev:
Det här är en stomme till ett underskåp, där jag flyttat bottenplattan uppåt 10cm, så att det bli ett 60 djupt överskåp ovanför kylskåpet. Mitt kylskåp skulle ha 10cm fritt ovanför för luftcirkulationen.

Edit, glömde bilden
Det finns ju färdiga överskåp till kyl/frys.:)
 
Visst finns det färdiga skåp, men de hade ingen ventilation framåt ovanpå kylskåpet.
De färdiga skåpens ventilation var i bakväggen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.