Hej

Min renovering har gått från dåligt till helvete! Hittade en liten lokal köksleverantör som ägdes av en gubbe och f.d. snickare. Fick jätte bra känsla och jag älskar stödja små företagare istället för gå till de stora jättarna marbodal/ballingslöv/etc.

Vi la en order men för två veckor sen blev han spårlöst borta. Har terroriserat både telefon och mejl (trodde först han var på semester och njöt någonstans) men det är jätte beklagligt tydligen har han dött.

Vad händer nu? Jag är väldigt nedstämd. /Ledsen kyckling
 
  • Ledsen
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
MultiMan
Han kommer begravas. Vill du visa din uppskattning, gå på begravningen.

Därefter är det bara att leta efter någon med större chans att leva igenom din renovering.
 
  • Gilla
  • Haha
Jwc och 64 till
  • Laddar…
Ja, det vore ju ett mirakel om du skulle få några luckor.

Har du betalt något i förskott? Var det ett aktiebolag eller enskild firma?
 
Hade han anställda så kan de fortfarande vara i livet..
 
  • Gilla
  • Haha
Jwc och 6 till
  • Laddar…
MultiMan
raveper raveper skrev:
Hade han anställda så kan de fortfarande vara i livet..
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
Om han hade några anställda kanske de kan hjälpa dig? Annars får du väl helt enkelt leta rätt på någon annan som kan hjälpa dig.
 
Han har inga anställda! Antar enskild firma, ingen aning faktiskt, när jag besökte hans utställning så låg det i en skum källare. Då kändes han väldigt "livlig" och pratade så glatt om att han skulle ta en lång skön bastu efter vårt möte... och nu det här.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, det vore ju ett mirakel om du skulle få några luckor.

Har du betalt något i förskott? Var det ett aktiebolag eller enskild firma?
Tror du det finns någon chans att han lagt ordern innan han dog? Hur ska jag göra då, har inte hjärta att ringa hans kärring och bara "Hej, jag beklagar sorgen men till något viktigare tror du din man beställde luckorna innan han dog?". Känns väldigt kallt.
 
  • Haha
Elektra
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Tror du det finns någon chans att han lagt ordern innan han dog? Hur ska jag göra då, har inte hjärta att ringa hans kärring och bara "Hej, jag beklagar sorgen men till något viktigare tror du din man beställde luckorna innan han dog?". Känns väldigt kallt.
om du inte betalat så är väl luckorna rätt obetydliga i sammanhanget?
 
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Tror du det finns någon chans att han lagt ordern innan han dog? Hur ska jag göra då, har inte hjärta att ringa hans kärring och bara "Hej, jag beklagar sorgen men till något viktigare tror du din man beställde luckorna innan han dog?". Känns väldigt kallt.
Ja, lägger du upp det så är det klart att det kan verka kallt. Men med lite andra ordval kan det istället bli omtänksamt. Tänk någonting i stil med. "jag anlitade din man för att fixa med köksluckor till mitt kök. Jag förstår att saken kommit i ett helt annat läge nu och är beredd att släppa det här helt så du inte behöver hålla på med det. Men om luckorna redan är beställda kan det bli onödiga problem och kostnader för dig om jag går någon annanstans, så självklart vill jag fortfarande ha luckorna om de redan är beställda. Har du någon aning om hur det ligger till med den saken? "
 
  • Gilla
shtob och 29 till
  • Laddar…
Man kanske skulle passa på och bygga sig en egen kista medans man kan och själv får bestämma. Kan ju trilla av pinn när som helst.
 
  • Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
R
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Han har inga anställda! Antar enskild firma, ingen aning faktiskt, när jag besökte hans utställning så låg det i en skum källare. Då kändes han väldigt "livlig" och pratade så glatt om att han skulle ta en lång skön bastu efter vårt möte... och nu det här.
Är du säker att han inte är en finne? Vi kan bada bastu lååååååånga tider och då bryr vi inte om någon sketen kund.....
 
  • Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Tror du det finns någon chans att han lagt ordern innan han dog? Hur ska jag göra då, har inte hjärta att ringa hans kärring och bara "Hej, jag beklagar sorgen men till något viktigare tror du din man beställde luckorna innan han dog?". Känns väldigt kallt.
Hur ska jag kunna veta det?

Hursomhelst så är det enda du kan göra att kontakta någon närstående om någon vecka. Inget konstigt med det, även om det kan kännas obekvämt.
 
R
Om vi ska leka vuxna.... Glöm denna person och leta fram någon ny hantverkare. Hur svårt är det?
 
  • Gilla
Valloxen och 3 till
  • Laddar…
Varifrån är luckorna beställda?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.