Hej.
Jag undrar om det är draget för diskmaskin här?
Är det bara att installera isåfall?
Eluttag ovanför köksbänk.
 
  • Kran i kök med anslutningsventil för möjlig diskmaskinsinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en kökskran med en extra vattenanslutningsventil för trolig diskmaskinsinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörkopplingar och sladdar under en köksbänk, eventuell förberedelse för diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsrör och vattenslangar under en köksbänk, förmodligen förberedda för diskmaskinsanslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • VVS-installation under köksbänk med oanvänd vattenventil och avloppsrör, antydan till diskmaskinsanslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tre vägguttag ovanför en vit köksbänk, eventuellt för diskmaskinsinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ja, men du behöver såklart ström också.
 
Men har du inget uttag under bänk? Du kan inte dra upp sladden till överskåpet.
 
Nej det verkar inte finnas eluttag i skåpet. Det verkar vara det som är precis ovanför diskbänken vad jag ser. Går det inte att använda det, om det rör sig om en bänkdiskmaskin?
 
Ma An Ma An skrev:
Jag undrar om det är draget för diskmaskin här? Är det bara att installera isåfall?
Tänker du dig en normalstor golvmodell eller en bänkdiskmaskin?

Välkommen hit!
 
Tack! Ja det beror ju på vad som är möjligt.
Spelar det någon roll angående hur det kopplas?
Bänkdiskmaskin är ju lättare att placera förvisso.
 
Ma An Ma An skrev:
Tack! Ja det beror ju på vad som är möjligt.
Allt är möjligt. :D Bänkdiskmaskin ser nog de flesta som en nödlösning och föredrar en fullstor på golvet. Det som i första hand avgör om en sådan är möjlig är att du har plats för den och är villig att offra ett 60 cm underskåp.

Ma An Ma An skrev:
Spelar det någon roll angående hur det kopplas?
Ja. En bänkdiskmaskin kopplas normalt till ett eluttag under överskåpet, till blandaren ovan diskbänken och med en avloppsslang i vasken. Med en golvdiskmaskin kopplas allt i diskbänksskåpet, där det då behövs ett eluttag. Lite förenklat och det finns naturligtvis varianter.

Ma An Ma An skrev:
Bänkdiskmaskin är ju lättare att placera förvisso.
Och tar mindre disk, tar upp värdefull diskbänksyta och lever om mer. Vissa mycket mer! Jag har haft och uppskattat bänkdiskmaskin men föredrar en "riktig" alla dagar i veckan. Bänkdisk ser jag som sagt som en nödlösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.