Hej!

Har en tvättmaskin Siemens iq300 som gör ett konstigt ljud. Inte under hela tvättcykeln utan endast mot slutet och det här oljudet varar bara i några sekunder. Jag har försökt fånga det på film. Se bifogat.

Är det något som har en aning vad detta kan vara för nåt? Och behöver jag köpa ny tvättmaskin eller?

Stort tack för hjälpen! :D
 
  • Gilla
Eddie W och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Kanske fastnat nått litet skräp vid pumpen? Öppna luckan längst ned och kolla.. se länk, inte exakt samma maskin men bör vara typ samma procedur. Finns ett filmklipp längre ned.

https://www.siemens-home.bsh-group....askiner/rengoring-avkalkning/filter-rengoring

Prova också att köra en tömning utan centrifug, skulle vara intressant att höra om ljudet uppkommer just när den pumpar ut vatten eller om det kommer bara när den ska centrifugera.
 
Hej Sommer,

Tack för hjälpen! Ja du hade rätt. När jag öppna luckan längst ned o kollade så fanns där ett litet stycke tyg. Jag tog bort det o rensade o satte tillbaka allt. Och efter det blev maskinen åter tyst :D

Tack o önskar en trevlig kväll!
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
K Kalle777 skrev:
Hej Sommer,

Tack för hjälpen! Ja du hade rätt. När jag öppna luckan längst ned o kollade så fanns där ett litet stycke tyg. Jag tog bort det o rensade o satte tillbaka allt. Och efter det blev maskinen åter tyst :D

Tack o önskar en trevlig kväll!
Härligt! Kul att det löste sig så enkelt, trevlig kväll. (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.