Hej
Någon som har erfarenhet av detta golv?
 
Hej, vet inte om du köpt golvet än men kan efter 4 år i vårat nya hus med golvabia trägolv kan jag säga att jag aldrig varit maken på sämre golv.
Och deras reklamationsavdelning.....
Riktigt dyrt också kommer köpa nytt golv snart för en tredje del av priset på byggmax med mycket bättre
Kvalite.
 
  • Gilla
Riga
  • Laddar…
R Riga skrev:
Hej
Någon som har erfarenhet av detta golv?
Vi har det i några rum.
Ek naturvit enstavigt. Har inget negativt att säga.
 
  • Gilla
Riga
  • Laddar…
M Mikaelzii skrev:
Hej, vet inte om du köpt golvet än men kan efter 4 år i vårat nya hus med golvabia trägolv kan jag säga att jag aldrig varit maken på sämre golv.
Och deras reklamationsavdelning.....
Riktigt dyrt också kommer köpa nytt golv snart för en tredje del av priset på byggmax med mycket bättre
Kvalite.
Vad är det som är så dåligt?
 
M Marcus Kjellson skrev:
Vad är det som är så dåligt?
Lättare att säga vad som är bra….

men, väldigt känsligt! Blir märken av precis allt.
Alltid flammigt och smutsigt.
Flera skarvar rest sig.

Är väldigt tråkigt, huset är byggt 2017 och tittar man på golvet så frågar folk om man köpt ett 30 år begagnat golv…
 
Tråkigt.
Håller på och bygger hus och kollar på golv.
Vilken sort är det du har?
 
M Marcus Kjellson skrev:
Tråkigt.
Håller på och bygger hus och kollar på golv.
Vilken sort är det du har?
vet inte vilken sort exakt det är, träfaner mörk ek.

byggde hus med Älvsbyhus och dom levererar med dessa golv.
Nu finns det fler alternativ att välja mellan än när vi byggde (andra fabrikat alltså).

Tittar du på tex Älvsbyhus grupper på Facebook så är golvet folk klagar på mest.

Jag trodde att Älvsbyhus valde det billigaste golvet på marknaden men vad fel jag hade.
Dom valde ett fejk parkett golv (det är för tunt så det går inte att slipa om) golvabia kallar golvet för trä faner för att låta lite finare än laminat…
Men är fruktansvärt mycket sämre.
Prislappen på byggvaruhusen för golvet var runt 390kr kvm… då hade jag mycket hellre köpt parkett golvet från Byggmax,Bauhaus eller hornbach mm för 200-250kr kvm och fått ett riktigt parkettgolv.

Dessa golv håller en mycket högre klass också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.