Hej det är så att jag och min bror har byggt parhus och hans hus har fiber telia. Det är dåligt wifi täckning i mitt hus.. Hur har ni gjort för att man skall kunna ha 1 router till den andra huset så man slipper ha 2 fiber i ett parhus?
 
Om du har mer än en router i nätverket gäller det att ha koll på konfigurationen. Men det låter som att du egentligen behöver en accesspunkt till. Det är inget problem alls.
 
D Daniel 109 skrev:
Om du har mer än en router i nätverket gäller det att ha koll på konfigurationen. Men det låter som att du egentligen behöver en accesspunkt till. Det är inget problem alls.
Jaså vilken kan du rekommendera som täcker 280 kvadrat
 
P
En del mesh-system behöver ha access till tillverkarens server för att fungera. Se upp med det.
 
3 3lviis skrev:
Jaså vilken kan du rekommendera som täcker 280 kvadrat
Eller flera beroende av förutsättningar, snåla inte utan bygg utifrån vad som behövs.
 
Det är bättre att köra med accesspunkter än mesh. Mesh kan vara en flaskhals.
 
Det du vill är att köra mech på dina accespunkter så att du sömlöst kan röra dig mellan dem.
 
D Daniel 109 skrev:
Det du vill är att köra mech på dina accespunkter så att du sömlöst kan röra dig mellan dem.
Det där är nonsens, förutom felstavningen på mesh är en trådad AP motsatsen till mesh. Mesh handlar inte om sömlös handover, utan om att trafiken till den sändande enheten också är trådlös med samma accessteknik.

Blanda inte ihop dessa 2 saker!

/M
 
  • Gilla
gråsten och 2 till
  • Laddar…
P
Mesh networking är helt enkelt Internet. :)
 
D Daniel 109 skrev:
Nej, det är det inte. Det finns inget som säger att du behöver ha samma teknik i alla signalvägar. [länk]
Läs det du länkar. Trådade AP är inte "mech"-
"Mesh topology may be contrasted with conventional star/tree local network topologies"

Det du var inne och snurrade på, seamless handover, har inget med mesh att göra, även om det ofta implementeras i samma produkter. Det definieras av 802.11 k,r,v & w

Bra sammanfattning;
https://support.apple.com/en-us/HT202628

/M
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
R
D Daniel 109 skrev:
Det du vill är att köra mech på dina accespunkter så att du sömlöst kan röra dig mellan dem.
Nej, det har inte med mesh (gissar att du menar det och inte mech) att göra. Du pratar om roaming.

D Daniel 109 skrev:
Nej, det är det inte. Det finns inget som säger att du behöver ha samma teknik i alla signalvägar. [länk]
Hur tänker du att de dynamiskt ska ansluta till varandra och sätta upp rutter om de inte talar samma språk (använder samma teknik)?

P pmd skrev:
Mesh networking är helt enkelt Internet. :)
Det vet jag inte om jag håller med om. Större delen av internet är statiskt konfigurerat, vilket är raka motsatsen till mesh.
 
  • Gilla
Marcus-AA
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.