Skall renovera mitt kök i en relativt nyköpt bostadsrätt och köket är just nu bara ena sidan av köket, tänkte modernisera det en aning och göra det i L-form som i bilden nedan. Problemet jag stött på är att under fönstret sitter det såklart ett element, vad gör man lättast åt det här? Räcker det med att flytta ut köket på den sidan 10cm?
 
  • 3D-ritning av ett modernt kök i L-form med svarta skåp, inbyggda vitvaror och ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför inte ett element i sockeln? Fläktkonvektor
 
BirgitS
J JPSnickrar skrev:
Skall renovera mitt kök i en relativt nyköpt bostadsrätt och köket är just nu bara ena sidan av köket, tänkte modernisera det en aning och göra det i L-form som i bilden nedan. Problemet jag stött på är att under fönstret sitter det såklart ett element, vad gör man lättast åt det här? Räcker det med att flytta ut köket på den sidan 10cm?
Ja, det är en vanlig lösning. Du behöver nog säkerställa att det kan passera luft under underskåpen där så att luften verkligen cirkulerar.

K _Fredrik_ skrev:
Varför inte ett element i sockeln? Fläktkonvektor
I en bostadsrätt tillhör elementen normalt föreningen och får normalt inte bytas ut.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det är en vanlig lösning. Du behöver nog säkerställa att det kan passera luft under underskåpen där så att luften verkligen cirkulerar.


I en bostadsrätt tillhör elementen normalt föreningen och får normalt inte bytas ut.
Det är jag fullt med på, kommer förmodliga hitta på någon fiffig lösning med en extra tjock bänkskiva eller något för att säkerställa att elementet fungerar som det skall, ser dock inga möjligheter för styrelsen att motsätta sig min byggnation i det här läget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.