Nyinflyttade och kom imorse ut till en panna som stod still o temperaturen gått ner till 50 grader
Väldigt lite pellets kvar så min tanke var att den inte kunnat mata in mer pellets och därför stannat
Passade på att stänga av den o sota den
Nu när jag ska starta om den så hör jag fläkten gå igång stundtals men ingen pellets matas in o känner att röret från veckoförrådet är fullt
Efter att fläkten gått några sekunder så stannar den av
Vet någon vad problemet är ?
Den står o lyser grönt o blinkar på stand by o start men när den försökt ett tag så börjar den lysa rött på larm

A
Anna Svensson2 Anna Svensson2 skrev:
Nyinflyttade och kom imorse ut till en panna som stod still o temperaturen gått ner till 50 grader
Väldigt lite pellets kvar så min tanke var att den inte kunnat mata in mer pellets och därför stannat
Passade på att stänga av den o sota den
Nu när jag ska starta om den så hör jag fläkten gå igång stundtals men ingen pellets matas in o känner att röret från veckoförrådet är fullt
Efter att fläkten gått några sekunder så stannar den av
Vet någon vad problemet är ?
Den står o lyser grönt o blinkar på stand by o start men när den försökt ett tag så börjar den lysa rött på larm
ingen manual med till pannan?
Så att du kan kvittera felkod.. Så kommer den nog igång..

Maskintok skrev:
ingen manual med till pannan?
Så att du kan kvittera felkod.. Så kommer den nog igång..
Tyvärr ingen manual

Om du kunde lägga upp märke och modell på pannan samt gärna några bilder så skulle det nog underlätta.

Mvh, Magnus

• Gilla
1
  • Laddar…
Min Biomatic behövde 2 nya kondensatorer efter ett sommaruppehåll.
Men det där är nog ingen Biomatic.
IceCap är ju expert på en sorts brännare iaf.
Protte

A
kanske denna?

Vi kan detektivarbeta fram vilken panna du har, men vad är det för brännare du har? Utan den informationen går det inte hjälpa dig.

A
P PatrikJo skrev:
Vi kan detektivarbeta fram vilken panna du har, men vad är det för brännare du har? Utan den informationen går det inte hjälpa dig.
bilden är från hennes egen tråd..
Och där står märket på pannan..
glömde läsa om brännaren står där med..

Lyckades mata fram pelletsen manuellt och sedan när jag startade pannan så gick allt igång igen
Så nu höjs temperaturen i pannan igen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.