A
Hej

Vad bör beaktas innan Anticimex kontakta - då hus försäkringen täcker, om man fått möss/råttor i huset.
Gick något fel eller jobbigt sedan i kontakten?
Har du fått riva upp golv - gick det ok - vad gick fel?

tack för svar
 
J
Har dom hunnit härja i huset så länge att det blivit skador som kräver rivning av golvet?
Vid möss är det ungefär som när man har myror. Dom skickar några fällor/giftpuckar på posten. Dock många år sen jag ringde om det nu. Fällorna jag fick var värdelösa, så har själv köpt egna.

Råttor har det varit olika. Vi fick in en råtta i huset, då kom anticimex ganska snabbt. Kom in genom avloppet medans vi renovera badrummet. När han kom hit konstaterade han att råttan inte kund ha tagit sig ut från badrummet, utan troligtvis sprungit ner i avloppsröret igen. Då fanns det inget han fick göra och var på väg att köra därifrån. Efter lite påtryckning fick jag lite gift att lägga i rören, då badrummet skulle stå oanvänt minst en månad till.
Svärföräldrarna hade en eller flera råttor som grävt sig in under huset (krypgrund). Då krävde anticimex bevis på att det verkligen var råttor för att dom skulle vilja komma med gift. Svärfar satte upp en åtelkamera och fångade en på bild. Därefter kom dom och placerade ut gift.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
J JeLö skrev:
Har dom hunnit härja i huset så länge att det blivit skador som kräver rivning av golvet?
Vid möss är det ungefär som när man har myror. Dom skickar några fällor/giftpuckar på posten. Dock många år sen jag ringde om det nu. Fällorna jag fick var värdelösa, så har själv köpt egna.

Råttor har det varit olika. Vi fick in en råtta i huset, då kom anticimex ganska snabbt. Kom in genom avloppet medans vi renovera badrummet. När han kom hit konstaterade han att råttan inte kund ha tagit sig ut från badrummet, utan troligtvis sprungit ner i avloppsröret igen. Då fanns det inget han fick göra och var på väg att köra därifrån. Efter lite påtryckning fick jag lite gift att lägga i rören, då badrummet skulle stå oanvänt minst en månad till.
Svärföräldrarna hade en eller flera råttor som grävt sig in under huset (krypgrund). Då krävde anticimex bevis på att det verkligen var råttor för att dom skulle vilja komma med gift. Svärfar satte upp en åtelkamera och fångade en på bild. Därefter kom dom och placerade ut gift.
svar:
tack.
gnagt på flera ställen. synligt.
luktar de ej hemskt om mus dör i väggen av gift.
 
J
Light Angel skrev:
svar:
tack.
gnagt på flera ställen. synligt.
luktar de ej hemskt om mus dör i väggen av gift.
Jo, men ofta söker dom sig till vatten innan dom dör, så det är inte så ofta det händer. Men när det händer kan det lukta illa i ca en vecka.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Light Angel skrev:
svar:
tack.
gnagt på flera ställen. synligt.
luktar de ej hemskt om mus dör i väggen av gift.
Det luktar ett tag, 1-2 veckor. Sen är det lugnt. Luktar ungefär som att du glömt en soppåse, så inte så gott...
 
  • Gilla
bfk
  • Laddar…
A
tensiden tensiden skrev:
Det luktar ett tag, 1-2 veckor. Sen är det lugnt. Luktar ungefär som att du glömt en soppåse, så inte så gott...
jag fick en död mus i toalettfundamentet som boat in sig - pga det var en öppen lucka bak i toaletten - det stank rejält så jag trodde det var fuktskada i badrummet länge .....röris lyfte bort hela toan
 
K
Har du några egna fällor utsatta ?
 
A
K Krux skrev:
Har du några egna fällor utsatta ?
Jag har musfällor utsatta .
de tar sig in underifrån huset - plintgrund där jag inte kan krypa
under och blocka rören
 
K
Light Angel skrev:
Jag har musfällor utsatta .
de tar sig in underifrån huset - plintgrund där jag inte kan krypa
under och blocka rören
Okej okej. Jag hade skadedjur service ute förra året då det var alldeles för många möss för att ta ihjäl med fällorna . Jag tror jag hade ihjäl ca 130 st . Dem la ut gift både ute och på vinden och det funkade bra. Dock är ju risken att dem dör inne någonstans och luktar. När jag kontaktade dem fick jag förklara läget var jag misstänkte dem tog sig in och hur mycket jag hade använt fällor och så vidare . Så det enda är väl att dem kommer fråga dig hur du gjort för att försöka blir av med dem så dem vet att du gjort ett försök iaf och kolla att problemet kräver gift . Dem lägger gärna inte ut gift i första hand alltid
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Ett hinkformat råttgiftsmärket TOMCAT med bromethalin på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag kör denna vid misstanke om möss/råttor.
Inte olagligt enligt polisen att bruka på egen mark sålänge det görs i låsta beteslådor. Problemet är att få tag på det....
Provade Anticimex innan och inte ens mördarsniglarna äter deras gift :crysmile:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Light Angel skrev:
jag fick en död mus i toalettfundamentet som boat in sig - pga det var en öppen lucka bak i toaletten - det stank rejält så jag trodde det var fuktskada i badrummet länge .....röris lyfte bort hela toan
Hur luktar död mus?
 
A
V Vindens skrev:
[bild]

Jag kör denna vid misstanke om möss/råttor.
Inte olagligt enligt polisen att bruka på egen mark sålänge det görs i låsta beteslådor. Problemet är att få tag på det....
Provade Anticimex innan och inte ens mördarsniglarna äter deras gift :crysmile:
tack. så Anticimex var skit då -deras gift funkade intw -hjälpte dig de att underiftån täppa till hål under huset tex -jag kan nog inte krypa under hela huset utan skada mug och tar de bort nerkissat stinkande trä fr mössen/råttor som man sjäkv inte kommer åt eller att de boat in sig på otillgänglig plats i isolering i golvet tex?
 
Light Angel skrev:
tack. så Anticimex var skit då -deras gift funkade intw -hjälpte dig de att underiftån täppa till hål under huset tex -jag kan nog inte krypa under hela huset utan skada mug och tar de bort nerkissat stinkande trä fr mössen/råttor som man sjäkv inte kommer åt eller att de boat in sig på otillgänglig plats i isolering i golvet tex?
Anticimex kommer ge dig fällor och/eller gift.
Grovjobbet får du göra själv. För min egen del så blev det riva en altan som var byggd på fuktig mark med massa byggskräp under. Fick gräva upp 10 ton jord och fylla med 12 ton makadam innan ny altan byggdes.
Oavsett om det är möss eller råttor så får man göra platsen oattraktiv för dom. Om det blir jobbigt för dem går de till grannen helt enkelt.
 
Light Angel skrev:
jag fick en död mus i toalettfundamentet som boat in sig - pga det var en öppen lucka bak i toaletten - det stank rejält så jag trodde det var fuktskada i badrummet länge .....röris lyfte bort hela toan
Kan du beskriva lukten? Misstänker att jag kan ha samma problem…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.