Hej!
Jag jobbar i Norge och kan därför inte utnyttja RUT.
Som ensamstående far med massiv renovering hade jag tänkt att få lite hjälp genom hemstäd. För någon vecka sedan kollade jag med ett företag i trakten som ville ha 580kr/timme +framkörning.
Idag kollade jag med ett annat som ville ha 730kr för första timmen och sen 560kr för följande timmar. Är jag snålfis eller känns det lite väl saftigt?
Vad betalar ni?

Med vänlig hälsning, Rickard
 
Det låter dyrt. Jag minns inte vad vi betalade får 3 år sedan när vi hade hemstäd, men jag tror det låg kring 450kr/h. Jag funderade ibland kring hur de fick ihop sin verksamhet, troligtvis låga löner. Bor i Göteborg.
 
Vardgsfrid tar 225kr/h efter RUT i Stockholm så runt 450kr låter rimligt (visst är RUT 50%?)
 
S
R Rickert skrev:
Hej!
Jag jobbar i Norge och kan därför inte utnyttja RUT.
Som ensamstående far med massiv renovering hade jag tänkt att få lite hjälp genom hemstäd. För någon vecka sedan kollade jag med ett företag i trakten som ville ha 580kr/timme +framkörning.
Idag kollade jag med ett annat som ville ha 730kr för första timmen och sen 560kr för följande timmar. Är jag snålfis eller känns det lite väl saftigt?
Vad betalar ni?

Med vänlig hälsning, Rickard
R Rickert skrev:
Hej!
Jag jobbar i Norge och kan därför inte utnyttja RUT.
Som ensamstående far med massiv renovering hade jag tänkt att få lite hjälp genom hemstäd. För någon vecka sedan kollade jag med ett företag i trakten som ville ha 580kr/timme +framkörning.
Idag kollade jag med ett annat som ville ha 730kr för första timmen och sen 560kr för följande timmar. Är jag snålfis eller känns det lite väl saftigt?
Vad betalar ni?

Med vänlig hälsning, Rickard
Det ligger väl runt 5-600 per timme före rot i storstan. 560 kopek fick nog vi betala på den vackra och luxuösa ön Lidingö för städning vill jag minnas. Men orkar man som vi inte hålla undan skiten själva så får man ju betala för tjänsten. Det är ju som vilket hantverk som helst. För oss var det ok, men visst, det är inte gratis. Lättja kostar alltid mer än flit.
 
N
Jag betalar 760 kr för 4 timmars städning efter rut. Varannan vecka, då hinner hon med hela huset.
 
S Stego1 skrev:
Det ligger väl runt 5-600 per timme före rot i storstan. 560 kopek fick nog vi betala på den vackra och luxuösa ön Lidingö för städning vill jag minnas. Men orkar man som vi inte hålla undan skiten själva så får man ju betala för tjänsten. Det är ju som vilket hantverk som helst. För oss var det ok, men visst, det är inte gratis. Lättja kostar alltid mer än flit.
man bör nog vara noga med vad man skriver ut när man använder valuta begrepp. som när folk använder begreppet riksdaler. Har du betalat 560 kopek så var det extremt billigt då jag avrundar fritt uppåt till typ 70 Sek (Svenska kronor)
 
Krilleman
Jag betalar i snitt 1000:- per gång (efter RUT) för storstädning i hela huset, tre våningar.(Källare, entrévåning, vindsvåning)

Vet ej exakt hur lång tid det tar då dom utför tjänsten under min arbetstid, men gissningsvis 5-6h. Jag bryr mig inte speciellt mycket över tidsåtgången bara det blir bra.

Vi har den tjänsten rullandes en gång varje månad. Men då torkar dom av allt, lister, speglar, hyllor osv. Städar WC & kök. Dammsuger allt, våttorkar allt.

Dom städar till och med på kidsens leksaker om vi inte hinner med det kvällen innan... (y)
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.