Med ett nytt startbesked i handen och en del funderingar så vänder jag mig hit. Kommer fråga om kombimaskin vilket jag märker är en extremt vanlig fråga. Men min fundering går såhär. Finns det fördelar i att skaffa två st kombi maskiner tillsammans med ett torkskåp? Då blir det mer eller mindre som att ha två tvätt och två tork.

Alla frågor jag läst är att man vill ha en maskin för man inte har plats med två och då brukar svaren lyda att en TM och TT är bättre än en kombi. Men är det bättre än två kombi?? Nackdelar jag läst är tiden varje program tar. Men har man igång två är inte det hela världen?

Tänk va gött att svart åker in i en maskin och vitt i en och sen kommer man tillbaka några timmar senare och allt är färdigt.
 
Tvätt&tork fungerar bra så länge man är införstådd med att torken funger som en halv torktumlare
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Tvätt&tork fungerar bra så länge man är införstådd med att torken funger som en halv torktumlare
Varför som en halv torktumlare? Kan den torka kan den göra det tills det är torrt. Kanske tar längre tid men den är ju uppenbarligen kapabel att producera värme. Sen om du menar i vikt så vet jag det men tvättar man varje dag är det nog inga problem tänker jag?

Eller har någon annan andra erfarenheter utav kombimaskiner?
 
A
denokunnige denokunnige skrev:
Varför som en halv torktumlare? Kan den torka kan den göra det tills det är torrt. Kanske tar längre tid men den är ju uppenbarligen kapabel att producera värme. Sen om du menar i vikt så vet jag det men tvättar man varje dag är det nog inga problem tänker jag?

Eller har någon annan andra erfarenheter utav kombimaskiner?
De är skit att reparera och serva och en definition på en kompromiss. Om du inte väljer en med värmepump då går det åt vatten till kylningen, väljer du värmepump så går de inte att reparera. Dvs när garantin är slut så skrotar man den
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
De är skit att reparera och serva och en definition på en kompromiss. Om du inte väljer en med värmepump då går det åt vatten till kylningen, väljer du värmepump så går de inte att reparera. Dvs när garantin är slut så skrotar man den
Ok! Tack för input. Det ändrar ju en del
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.