Hej!

Såg att någon tidigare skrev att man kunde se Norrköpings detaljplan på kommunens hemsida? Har letat med ljus och lykta på hela förb-nade sajten men hittar den inte :(

Någon som har en länk??

/Jasmine
 
Hej!

Vi har hittat våran drömtomt - eller någon tomt är det inte, än.
Den ligger i byn SÖD utanför Ljunga.

Återstår bara att hitta vem som äger marken, och försöka få honom
intresserad av att sälja den lilla åkerplätten till oss =)

/Jasmine
 
Söder om Ljunga säger du! Där letade vi tomt väldigt länge utan lycka. Om du visar lite mer exakt var du är intresserad så kanske jag vet vem som äger marken. Ett par kompisar fick tag på en tomt precis söder om Ljunga! Byggde ett Hjältevadshus. :)
 
Hmmm... eftersom jag bor 74 mil från Norrköping så har jag ingen vidare koll på alla bynamn =)

Vet att man kör vägen mot Arkösund... innan Ljunga kommer 3-4 pilar vid vägen... till vänster.... där svänger man in :)

Tror det hette Söd?..

Du har ingen Detaljplan över området kvar =)? Med förteckning över markägare =)?

/Jasmine
 
Detaljplanen finns ju på länken ovan om du bara zoomar in Stora eller Lilla Söd så kan du se fastighetsbeteckningarna där. Sen är det bara att ringa lantmäteriet och fråga vem som äger den marken. Finns mig veterligen inte någon förteckning över markägare förutom hos lantmäteriet alt. bygglovskontoret. :)
 
http://www.norrkoping.se/bo-bygga/planer/

Här hittar du dels kommunens översiktsplan och dels de "aktuella detaljplaner", som ännu inte vunnit laga kraft.  Redan färdiga detaljplaner tycks inte ligga ute på nätet, varför du enklast tar kontakt med planenheten direkt 011-15 13 24.

För att söka ägare av konkret fastighet måste du först veta korrekt fastighetsbeteckning. Planenheten borde kunna hjälpa dig med det.
 
W
Norrköpings tjänst med att visa detaljplan är ju kanon. Önskar att göteborg och kungsbacka hade likadan. Eller har jag bara missat detta. Någon som vet om en sådan tjänst finns???
 
W
De visste jag om redan men tack ändå. Det jag var ute efter är en komplett detaljplan med alla fastigheter. Men de verkar som om det inte finns och man får köra det manuella sättet som förut. :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.