Hej!
Jag tänkte måla om runt mitt nya elskåp.
När elektrikerna tog bort det gamla som var betydligt mycket större så hängde det kvar två stycken långa metallpinnar från väggen. Jag kunde inte få bort dem utan att riva ned hela vägen kändes det som, så jag kapade dem så kort det gick och sedan ville jag begrava resten med spackel. Dagen efter när jag kollade så hade toppen av metallpinnen blivit röt genom spacklet. Vad betyder det?
 
  • Vägg med skadat spackel som avslöjar underliggande metallpinne.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med spacklad yta och tapet där en metallpinne har rostat igenom spacklet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med spackel och synliga kapade metallpinnar, skyddsplast nedtill, tecken på rost genom spacklet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bronken
Det betyder nog att fukten i spacklet har skapat rost på den nykapade snittytan.
Måla "pinnen" med rostskyddsfärg.
 
Bronken Bronken skrev:
Det betyder nog att fukten i spacklet har skapat rost på den nykapade snittytan.
Måla "pinnen" med rostskyddsfärg.
Om pinnen redan är begraven i spackel, bara toppen som sticker ut lite grann. Kommer det skapa något fördjupande problem senare, eller kan jag bara måla över?
 
Bronken
Vet inte, med lite tur slutar det rosta om den blir inbakad i ”syre-fritt” men eftersom änden är hyfsat lättåtkomlig nu skulle iaf jag slipa snittet blankt och lägga på en färgklutt där innan nytt spackellager. Tror det kommer färga genom annars.
 
Bronken Bronken skrev:
Vet inte, med lite tur slutar det rosta om den blir inbakad i ”syre-fritt” men eftersom änden är hyfsat lättåtkomlig nu skulle iaf jag slipa snittet blankt och lägga på en färgklutt där innan nytt spackellager. Tror det kommer färga genom annars.
ok! Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.