Mitt första inlägg rör Ikeas köksluckor:
Vi har köpt en kyl/frys som motsvarar en av Ikeas egna. Dock har vi valt fel skåp. Detta gör att vi måste måttbeställa dörr till kyl och eventuellt till utrymmet över kylen. Finns det någon i Göteborgsområdet som kan ta en Ikealucka, såga till den och få den att se bra ut och få gångjärnen att sitta på rätt ställe?

Tack för snabba svar.

Fredrik Setterberg
Köksmarodör
 
Vi köpte det högre ovanskåpet men den lägre luckan i stället kompletterade med en lådfront längst upp som utfyllnad och fick då kapa ner skåpet en anings. Då blir den lösa lådfronten längst upp en sorts passbit för att höjden ska stämma. Då blev utrymmet för kyl/frys ca 185 cm vilket gör att Elektrlux grejor passar perfekt. (IKEAS skåp består ju av ihopplockade standarddelar så man får köpa vilka delar som helst löst om man vill.
 
Puff_Setterberg skrev:
Mitt första inlägg rör Ikeas köksluckor:
Vi har köpt en kyl/frys som motsvarar en av Ikeas egna. Dock har vi valt fel skåp. Detta gör att vi måste måttbeställa dörr till kyl och eventuellt till utrymmet över kylen. Finns det någon i Göteborgsområdet som kan ta en Ikealucka, såga till den och få den att se bra ut och få gångjärnen att sitta på rätt ställe?

Tack för snabba svar.

Fredrik Setterberg
Köksmarodör
beror lite på vilken lucka du valt..jag har gjort om många luckor.
allt går.men vad du får betala är ju en annan sak.för det med sig omlackering osv så blir det nog billigare att byta till rätt sorts skåp istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.