Hej!
Är det någon som vet något om Hitachi M 8V2 (eller någon annan handöverfräs från Hitachi). Är det en bra maskin, hållbar, blabla etc.?

Jag hade precis bestämt mig för att köpa DeWalt 621, men såg då att Hitachi kör en kampanj på bl.a. handöverfräsen. Om jag fattat rätt så är Hitachi generellt ett bra köp...eller?

Det jag är ute efter är en fräs som man kan räkna med att den håller en längre tid, och som det verkar börjar ju DeWalt vissna kvalitémässigt!

Om någon är intresserad så finns det en hel del erbjudanden på Hitachi:s hemsida (Markt & Co.) i pdf-dokumentet "Hitachi nytt 1"

/Simon
 
Jag har inte provat Hitachi, men jag tror att det är det fabrikat som man kör i The Router Workshop. De är förmodligen sponsrade, men borde dock vara lite kräsna ändå. De kör dock en kraftigare och äldre modell.

Jag såg DeWalt 621K för ca 1850 ink moms på Bauhaus i Hyllinge utanför Helsingborg. Jag vet inte om det är en generell kampanj. Den fräsen har ju av många ansetts som en av de bättre. Har dock själv inte provat den.
 
Hitachi är suveräna maskiner. Jag har dock inte provat handöverfräsen, men jag har en handklinga C6BU2 och en slagskruvdragare WH12DMR som jag är otroligt nöjda med, sen har jag en 18V DMR skruvdragare på jobbet som är outslitlig.

Kvalité rakt igenom + snygg design. Retar den lite äldre generationen med sin flames och tribal design :)
 
Kemi skrev:
Kvalité rakt igenom + snygg design. Retar den lite äldre generationen med sin flames och tribal design :)
Då måste jag höra till den äldre generationen. (37 år) Jag tycker att de nyare Hitachimaskinerna ser för taskiga ut. Påminner en hel del om transformerleksakerna som barnen leker med. De ser helt enkelt inte seriösa ut!

Sen kan de vara hur bra som helst. Jag köper ALDRIG en Transformer-maskin!
 
Själv köpte jag en Makita 3612 som klarar av verktyg med en axel upp till 12 mm.
Kan ju att vara bra att tänkt till vad man vill använda den till.
Ska du tex göra egna köksluckor eller special fräsningar så krävs det att din fräns klarar av 12 mm verktyg.

Lycka till med köptet
 
Tackar för svaren!
1850:- inkl moms. Det var inte dåligt det!

Jag kan väl hålla med om att Hitachi ser ut som en kombination av transformers och nån gympasko. För min del kvittar det dock hur maskinen ser ut så länge som den levererar bra prestanda.

Bosch GMF 1400 CE verkar riktigt bra, men det blir lite väl saftig prislapp. För min del ligger smärtgränsen kring 3500:-

Det verkar vara något skummt med Hitachi-kampanjen. Igår ringde jag till en annan återförsäljare som inte hade den blekaste aning om kampanjen. Jag bor tillfälligt i Göteborg, men är från Jönköping, så jag skulle gärna köpa den i JKPG eller hos något större företag så man lätt kan gå tillbaka med maskinen om det uppstår problem. Är det någon som har sett Hitachi:s kampanj nån annan stans? Stället jag hittade kampanjen på är ett litet kryp-in på Linnegatan i Göteborg!
/Simon
 
SAC skrev:
Det verkar vara något skummt med Hitachi-kampanjen. Igår ringde jag till en annan återförsäljare som inte hade den blekaste aning om kampanjen. Jag bor tillfälligt i Göteborg, men är från Jönköping, så jag skulle gärna köpa den i JKPG eller hos något större företag så man lätt kan gå tillbaka med maskinen om det uppstår problem. Är det någon som har sett Hitachi:s kampanj nån annan stans? Stället jag hittade kampanjen på är ett litet kryp-in på Linnegatan i Göteborg!
/Simon
Tag kontakt med:
Hitachi Power Tools Sweden AB
Rotebergsvagen 2B
SE-192 78 Sollentuna, Sweden
Tel: (+46) 8 598 999 00
Fax: (+46) 8 598 999 40.
E-Mail: info@hitachi-powertools.se
URL Markt & Co.

Här är kampanjbladet:
http://www.markt.se/admin/FileArchive/readfile.asp?fid=1618
 
Jag är inte AIK:are och jag är 40, skit också, då kan jag inte köpa DeWalt och har väl ålderskomplex. Men man kan i allafall inte köpa Hitachi på Rusta :p (ett dåligt skämt, som en gympasko kanske)

På jobbet använder de nästan uteslutet Hitachi maskiner, Dock inga handöverfräs och det är mindre gnäll och mer sällan reparationer nu. Men som privatperson är de lite dyra i inköp tycker jag.
 
Håller med om att dom vanligtvis är lite väl dyra i inköp, men priserna som dom har på kampanjen motsvarar och är i en del fall lägre än blå Bosch, DeWalt et.c.

Jag skulle kolla om det var samma låga pris på DeWalt 621K här i Göteborg som i Skåne. Tänkte vara smidig och ringa dom å fråga... efter sammanlagt 45min telefonkö gav jag upp. Det är fin service det :mad:

Därtill skickade jag ett mail till Hitachi och frågade efter återförsäljare i Göteborg samt Jönköping. Det svar jag fick var "Tag kontakt med Ahlsell i Jönköping respektive Göteborg".
Jaha, Ahlsell, visst, det är ju en riktig guldgruva för en som gillar verktyg, men om jag fattat det rätt är det inte möjligt att handla där som privatperson. Stämmer inte det?!?!

Nåja. Om jag fattat det rätt så kan man lita på Hitachi, men vad det gäller deras handöverfräs så verkar det inte vara någon vanlig pjäs. Kanske skulle satsa på en DeWalt 621K för att få ett säker kort!
 
Angående det där med Hitachi's "fartränder" så kan jag ju säga att de lossnat på firmans 4 månader gamla gipsdragare, givetvis precis i tumgreppet vilket inte gör greppet behagligare direkt *suck*

Nu är den maskinen inte ute på byggen eller kastas runt i bilar etc utan den sitter snyggt och prydligt på en monteringsplats i verkstaden. Antagligen är det dock för tuff miljö för de medskickade "adidasränderna" *S*

Personligen hade jag blivit dingel av att haft ett gäng maskiner med det utseendet med mig ut på ställena, är de kamoflerade för att man inte skall kunna ta rätt maskin på en gång eller vad är meningen?

/Kent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.