Hej,

Funderar på att köpa 3-4 Arlokameror av modell Ultra 4K alternativt Pro 3. Tydligen så går inte Ultra 4K att ansluta till befintligt larmsystem (Verisure) utan endast Pro 3 eller mindre avancerade kameror.

Vad är det för fördelar och nackdelar med att inte ha kamerorna anslutna till Verisures larmcentral? Någon som har erfarenhet? Är det värt att köpa de dyrare Ultra 4K?

/Frank
 
Det verkar inte som att man ens kan ansluta Ultrakameror i Arlos sortiment.

Känns för övrigt lite dyrt att vad jag tror blir 95kr extra för att Verisure ska få 3-4 kameror till att kika igenom. Eller har jag missuppfattat det? Tycker att Verisures hemsida mest är full av reklam snarare än vettig information tyvärr.

Är det någ on som känner till vad alternativen är till att ansluta Arlokameror till Verisure? Vad är bästa setup skulle ni säga? Lagra alla videos på någon extern hårddisk eller det kanske man kan göra via Arlos basstation?

Hade önskat att slippa binda uppp mig i kostsamma abonnemang till arlo samt Verisure för att få tillgång till videos någon vecka tillbaka i tiden samt att Verisures central kopplas på kamerorna.
 
Jag tänkte nog bara ha kamerorna som fristående övervakning. Inte ihopkopplade med larm.
Har tittat på Ultra 2 vs Pro 4, men kan inte bestämma mig för vilken modell som är mest prisvärd.
 
  • Gilla
Frankenstein24
  • Laddar…
Läser man på Arlo forumet gnäller alla på samtliga modeller och basstationer. Men alla jag känner som har Arlo är jättenöjda. Hur är uppfattningen här inne angående Arlo och modeller?
Finns det modeller som icke bör köpas?
 
  • Gilla
Frankenstein24
  • Laddar…
Några nya insikter som någon kan delge kring Arlokameror?
 
F Frankenstein24 skrev:
Några nya insikter som någon kan delge kring Arlokameror?
Kör 2st Ultra utan abonnemang/tjänst numer, lokal lagring, alltså ett SD-kort i basstationen.
Bra bild, laddar kanske en gång i månaden, ev mer sällan.
Ej kopplat till larm.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Kör 2st Ultra utan abonnemang/tjänst numer, lokal lagring, alltså ett SD-kort i basstationen.
Bra bild, laddar kanske en gång i månaden, ev mer sällan.
Ej kopplat till larm.

Hur många dagars videomaterial kan du spara på SD-kortet? Hur många gb data ryms på kortet?
 
Jag har ett gammalt 3Gb kort i och har inspelningar sedan slutet av januari sparat på det.
2 vuxna och 2 barn samt 2 innekatter som lyfts ut och in från kattgården.

Den skriver över när det är mindre än 20% ledigt.
Inställningar för lagring och överföring av inspelningar på säkerhetssystem med olika optioner aktiverade och avaktiverade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.