Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
J jonatown skrev:
Naturlig immunitet bättre än vaccin. Tror du det inte? Lyssna på vad forskarna på Phizer själva säger:
Problemet med om alla ska bli sjuka i covid så kommer många att dö och många att skadas för livet osv. Låter inte särskilt humant och dessutom mycket dyrt jämfört med vaccinering.
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
J jonatown skrev:
Du verkar tro att vaccinet inte har några bieffekter. Många dör av vaccinet.
Men om vi bortser från det, så borde folk låta de som inte vill vaccineras vara. Inga idiotiska och diskriminerande regler för att man inte vaccinerar sig. Har man haft Corona är man med det tänket många verkar ha idag mer säker att vara omkring än någon som är vaccinerad.
Nu har vi haft den här diskussionen säkert tusen gånger och får väl upprepa det igen.

Mångdubbelt fler dör av Covid än av vaccin.

Bieffekterna av sjukdomen är ofantligt mycket värre och mer omfattande än vaccinet.
 
  • Gilla
kashieda och 11 till
  • Laddar…
BirgitS
J jonatown skrev:
Siffror mörkas. Sjukdomen är inte så allvarlig för de allra flesta. Låt de som är i riskzon sättas i karantän, inte alla andra.
Nej, sjukvårdspersonal är bra visselblåsare och det ligger inte tusentals person på sjukhusen på grund av vaccinet och 30 000 har inte dött av vaccinet.

Man vet ju inte vilka som är i riskzon för sjukhusinläggning. Det beror t.ex. på vilka gener man har, vissa verkar ha ett samband med allvarlig covid och vissa verkar ha ett samband med mild covid. Men det är ytterst ovanligt att folk vet vad de har för genuppsättning. Det innebär att varenda människa behöver sättas i karantän. Alltså inte genomförbart.

Nej, vaccinet är inte experimentellt.
Nej, vaccinet är inte genterapi.
Nej, 0,6 % av de smittade dog under första vågen, inte 0,03 %.
Belastningen på sjukvården är ett stort problem när det är stor smittspridning. Under tredje vågen med alfa las mer än 3 % av alla bekräftade fall in på sjukhus och delta gör folk sjukare. När sjukvården är ansträngd som under vågorna ökar dödligheten i covid.

Du verkar sakna mycket kunskap om covid och covidvaccin. Du behöver nog läsa på lite andra typer av webbplatser för att förbättra din kunskap.
 
  • Gilla
kashieda och 9 till
  • Laddar…
K
J jonatown skrev:
Siffror mörkas. Sjukdomen är inte så allvarlig för de allra flesta. Låt de som är i riskzon sättas i karantän, inte alla andra.
Då får du så stor smittspridning att sjukdomen kommer nå riskgrupperna på ett eller annat sett ändå. Fattar du inte det?!
Plus att många kommer få lida och eventuellt dö av andra sjukdomar och problem när sjukvården inte kommer funka pga överbelastning .
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
J
J jonatown skrev:
[länk]
Herregud vilken smörja. Jag kan förstå att det vid första intryck kan låta vettigt, men även för den mest okritiska måste väl varningsklockor börja ringa när näsblödningar skylla på vaccin... eller när det snackas om magnetism. Jag förstår om man är orolig för att foliehatten ska fastna, men var lugn - det är ingen risk om ni använder aluminiumfolie :)
 
  • Gilla
  • Haha
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
harry73
J Jonobe skrev:
men även för den mest okritiska måste väl varningsklockor börja ringa när näsblödningar skylla på vaccin... eller när det snackas om magnetism.
Nja, det var inte där varningsklockor började ringa, men att han jämförde dödsfall i Ryssland och USA/Europa med varandra och menade att Rysslands låga siffror beror på klorokid som covidprofylax, medan vi vet att Rysslands överdödlighet tyder på en av de högsta covid-dödssiffror i världen, och även Indien hade låga siffror pga klorokid och ivermectin istället för överbelastade sjukhus i en för stor befolkning. Dvs ingen bra dödsstatistik.

Jag är öppen för att näsblod kan vara en biverkning, och jag har hört för många historier om magnetisk hud, för att tro på en antivaxx-konspiration genom att simulera magnetism.
 
J
harry73 harry73 skrev:
Nja, det var inte där varningsklockor började ringa, men att han jämförde dödsfall i Ryssland och USA/Europa med varandra och menade att Rysslands låga siffror beror på klorokid som covidprofylax, medan vi vet att Rysslands överdödlighet tyder på en av de högsta covid-dödssiffror i världen, och även Indien hade låga siffror pga klorokid och ivermectin istället för överbelastade sjukhus i en för stor befolkning. Dvs ingen bra dödsstatistik.

Jag är öppen för att näsblod kan vara en biverkning, och jag har hört för många historier om magnetisk hud, för att tro på en antivaxx-konspiration genom att simulera magnetism.
Fanns gott om tillfällen för varningsklockor att ringa :)

Visst är det möjligt med diverse biverkningar, men de flesta måste ha blött näsblod någon gång och inser att sannolikheten för att någon ska blöda näsblod efter vaccination är rätt stor även om vaccinet inte orsakar det i sig. Enstaka berättelser om det säger inte ett dugg.

Menar du att du tror att vaccinet orsakar magnetism? Eller missförstår jag dig?
 
harry73
J Jonobe skrev:
Menar du att du tror att vaccinet orsakar magnetism? Eller missförstår jag dig?
Jag har inget sätt att kontrollera det men inte heller anledning att avfärda det. Jag tror som sagt inte att alla som säger att de är magnetiska ingår i ett världsomspännande nätverk för att misskreditera vaccinet.
Låt oss säga att jag förhåller mig neutral till den aspekten.
 
  • Wow
Pin och 1 till
  • Laddar…
P
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Problemet är att den stora massan idag låter staten tänka till dom, vilket många tycker är bekvämt. Om staten alltid velat oss väl hade inte världen sett ut som sen gör idag.
En senatorkandidat i USA, som oxå är framgångsrik uppfinnare och utvecklare inom området läkemedel med ett digitalt verktyg Cytosolve. VA Shiva Ayadurei. Han för juridisk kamp mot korruptionen i staten USA och vinner domarkårens favör mot exempelvis Twitter.

Han berättar om hur att optimera immunförsvaret som främsta metod att bemöta virus. Och att människor kan vara olika varandra, ”one size does not fit all”.

Hans version av statens sätt att tänka skiljer sig från integration med big pharma. Rätt intressant person att lyssna på. Ingen direkt brist på visioner.

Staten kunde lika gärna icke beblanda sig i vaccinfrågor, annat än i skadefrågorna. Dvs vilken straffpåföljd är lämplig för personer som med vacciner skadar andra människor.

Lagstiftaren i EU måste ha haft en tanke bakom resolutionen om att diskriminering mellan vaccinerade och ickevaccinerade ej må förekomma. Men hur många inom EU verkar respektera lagstiftningen?
 
J
harry73 harry73 skrev:
Jag har inget sätt att kontrollera det men inte heller anledning att avfärda det. Jag tror som sagt inte att alla som säger att de är magnetiska ingår i ett världsomspännande nätverk för att misskreditera vaccinet.
Låt oss säga att jag förhåller mig neutral till den aspekten.
Det går väl ändå att göra en egen bedömning av vad som låter biologiskt rimligt. Det finns nog gott om vaccinerade i din omgivning som kan demonstrera att de inte blivit magnetiska med :)
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
R
P Psykoppout skrev:
En senatorkandidat i USA, som oxå är framgångsrik uppfinnare och utvecklare inom området läkemedel med ett digitalt verktyg Cytosolve. VA Shiva Ayadurei. Han för juridisk kamp mot korruptionen i staten USA och vinner domarkårens favör mot exempelvis Twitter.
Vi har redan dragit ner byxorna på din "emaildoktor". Kan du inte komma med något nytt istället för att upprepa samma dumheter?

https://www.byggahus.se/forum/threa...-er-mot-covid-19.425257/page-276#post-4385095
 
  • Gilla
BirgitS och 5 till
  • Laddar…
R
harry73 harry73 skrev:
Jag har inget sätt att kontrollera det men inte heller anledning att avfärda det. Jag tror som sagt inte att alla som säger att de är magnetiska ingår i ett världsomspännande nätverk för att misskreditera vaccinet.
Låt oss säga att jag förhåller mig neutral till den aspekten.
Hittills har jag inte tyckt att du varit helt ute och seglat även om jag tycker du haft fel i mycket. Men om du är öppen för att man kan bli magnetisk av vaccinet så tappade du just all min respekt.
 
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Jag har inget sätt att kontrollera det men inte heller anledning att avfärda det. Jag tror som sagt inte att alla som säger att de är magnetiska ingår i ett världsomspännande nätverk för att misskreditera vaccinet.
Låt oss säga att jag förhåller mig neutral till den aspekten.
Men varför ska vi alls diskutera att huden blir magnetisk av vaccinet? Vem har påstått det, och varför tror de att huden blivit magnetisk? Har de kommit fram till det experimentellt eller med teoretiska beräkningar? :thinking:

Jag kan få tex ett mynt att fastna på huden, men huden är inte magnetisk för det. Inte heller myntet är magnetiskt. :rolleyes:
 
P
timmelstad timmelstad skrev:
Äldsta dottern blev hängig måndag kväll efter en vecka i skolan. (Vi pratar alltså tidsmässigt om slutet av augusti någon gång) Hon fick stanna hemma på tisdagen och vi bokade in provtagning. Tisdag morgon klagade även lillasyster på att det kändes lite konstigt och med tanke på att vi misstänkte storasyster fick även lillasyster vara hemma. Under tisdagen testade vi äldsta och fick hennes provsvar på onsdag kväll som var positivt. Då bokade vi genast in test för övriga tre i familjen på torsdagen, vars provsvar kom fredag kväll. Då var lillasyster samt min fullt vaccinerade fru (sen sista juni) positiva men jag testade negativt (Jag är fullt vaccinerad sen början av augusti). Då hade jag ändå vistats hemma med hela familjen i vår lägenhet i tre dagar, sovit bredvid min fru på natten och inte hållit någon särskild distans eller avstått fysisk närhet på något vis med någon i familjen i övrigt.

Så ja, jag håller med dig om att det är osannolikt, men det är också lite talande för oförutsägbarheten med smittan och sjukdomsförloppet.

Att det stämmer tvivlar jag dock inte på det minsta. Och det var väl mitt immunsystem och antikroppar som tog hand om viruspartiklarna antar jag. Vad tror du?
Jag tror att det kanske råder lite förvirring om vad som menas med "smittad". Några tolkar kanske den termen som att man har blivit utsatt för virioner. Man kan ha blivit utsatt för virioner utan att det har lett till en infektion. Andra tolkar kanske "smittad" som att man har blivit infekterad. Man kan bli infekterad utan att få sjukdomssymtom.

"Smittad" är en alldeles för oklar term.
 
P
BirgitS BirgitS skrev:
Problemet med om alla ska bli sjuka i covid så kommer många att dö och många att skadas för livet osv. Låter inte särskilt humant och dessutom mycket dyrt jämfört med vaccinering.
Problemet är också att videon är publicerad av Project Veritas.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.