Hej!

För några timmar sedan hittade jag denna insekt i soffan och fångade den i en burk för närmare inspektion. 6 ben, långa antenner, 2 vingar, brun kropp, tänkte då pälsänger eftersom vi har prydnadskuddar av dun i soffan. Kort därefter upptäckte jag dock flera insekter av samma sort som flög runt i köket, antagligen för att söka föda, vilket fick mig tveka på vad det faktiskt är. Testat skadedjursidentifieraren på Anticimex men det var inte mycket till hjälp. Vad tror ni att det är?
Brun insekt med 6 ben och långa antenner inspärrad i en burk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Brun insekt med sex ben och långa antenner fångad i burk, misstänks vara skadedjur i hemmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ber om ursäkt för de dåliga bilderna, min telefon har gått sönder så fått nöja mig med en föråldrad iPhones kamera.
 
  • Gilla
Tony bår
  • Laddar…
En sorts bärfis kanske.
 
BirgitS
En mobil med Google Lens kan vara till hjälp.
 
Kolla på brödbagge.

Vi hade nåt liknande för många år sedan. De flög runt i köket, så vi började med att leta där och hittade dem på knäckebrödet som låg framme i öppnat paket. Vi slängde det angripna knäckebrödet, såg till att allt annat bröd är i slutna påsar och skaffade en plåtburk för knäcket. Vi har inte sett några fler sedan dess.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.