Här kommer bilder på vårt nya kök.... finns små saker kvar att göra.
 
  • KyloFrys.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
opraktisk diskho, ser lite konstigt ut när kyl och frys står på sockel (min personliga smak)
Annars snyggt...
 
opraktisk diskho!!....det har vi fått höra av många =) he he he....tanken med diskhon är att få så mycket arbetsyta som möjligt.
 
Jag kan hålla med om att det ser lite konstigt ut när kyl och frys står på sockel. Mitt problem är dock att som planlösningen ser ut så kommer mitt avlopp upp precis där kylen ska stå, enda lösningen trodde jag var att köpa inbyggnadskyl/frys för att få lite höjd så man kan vika undan avloppet, att bila är inte aktuellt!

Detta ser ju intressant ut, vad har ni för kyl + frys och hur har ni gått tillväga? Är det standardbredd på dom?
 
Snyggt, men lite för mörkt för min smak. Kan hålla med om att det inte var mycket till diskho. Hur i hela friden städar ni bakom kyl och frys? Då måste ni lyfta ner dessa och jag antar att de väger en del när de är fyllda, 110kg styck kanske. Skulle inte rekommendera att strunta i städningen....
 
Virvarorna är från Gorenje och är standadmått. Vi ville ha vitvarorna upp från golvet så det ser mer enhetligt ut.
Angående städningen så har vi ljul under så det kommer inte vara någon problem.
 
Köket är jättefint! Jag gillar det lite mörkare valet av inredning. Vad är det för kakel ni har? Syns lite dåligt. Är det helt svart eller något åt det grå?

Vi är själv i kökstagen och kan inte för vårt liv bestämma oss för vilket kakel vi vill ha. Är lite rädda för att mörkt kakel till mörk bänkskiva och ekluckor blir väldigt mörkt. Men jag tycker att ni har lyckats bra, så kanske att vi vågar oxå... :)
 
Snyggt :) En liten prick över i:et hade dock varit om ni fejkat luckorna för diskskåpen och maskinen. Alltså gjort dom 3-delade på en hel lucka för att hålla linjerna längs hela bänken.
 
SVAR TILL Dclxvi
Kaklet är högblankt Svart/Grå (mest svart) med svart 2mm fog. Strl. på plattorna är 60 X 33 (kapat till 53 X 33) .

Var själv rädd att det skulle bli för mörkt men räddningen är spottarna ovanför diskbänken. Jag tycker att belysningen är viktigt när man väljer ett mörkt kök.
 
Dclxvi skrev:
Köket är jättefint! Jag gillar det lite mörkare valet av inredning. Vad är det för kakel ni har? Syns lite dåligt. Är det helt svart eller något åt det grå?

Vi är själv i kökstagen och kan inte för vårt liv bestämma oss för vilket kakel vi vill ha. Är lite rädda för att mörkt kakel till mörk bänkskiva och ekluckor blir väldigt mörkt. Men jag tycker att ni har lyckats bra, så kanske att vi vågar oxå... :)
Om ni är oroliga att det blir föör mörkt med svart kakel, kör med grått kakel, inte lika mörkt men ändå mörkt och stilrent! (har själv ekluckor, mörk bänkskiva och grått kakel... ;) )
 
Förresten, snyggt kök, vad är det för golv??
 
wahlström skrev:
Förresten, snyggt kök, vad är det för golv??

Svart kakel med grå inslag.
 
wahlström skrev:
Om ni är oroliga att det blir föör mörkt med svart kakel, kör med grått kakel, inte lika mörkt men ändå mörkt och stilrent! (har själv ekluckor, mörk bänkskiva och grått kakel... ;) )
Vi har tänkt på grått kakel, men jag är en kontrast nörd och känner att det istället kan bli för "mesigt"... ? Det skulle vara intressant att se ditt kök, jag kanske har fel. :)
 
HusFru skrev:
Virvarorna är från Gorenje och är standadmått. Vi ville ha vitvarorna upp från golvet så det ser mer enhetligt ut.
Angående städningen så har vi ljul under så det kommer inte vara någon problem.
Så det är alltså standardbredd 60 cm som gäller? Hur har ni lyckats matcha det med överskåpen... det borde ju bli en list på var sida men jag ser ingen.

Gjorde ni en egen bottenplatta att ställa vitvarorna på?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.