Hej, jag undrar om någon sitter på en spolknapp till Camargue Samos och är villig att sälja den. Tycker att det är stort och onödigt jobb att riva ut och byta hela toalettstolen p.g.a. trasig spolknapp.
 
  • Vit toalettstol framför svart kaklad vägg med synlig rund spolknapp ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är väl inte ofta att man har reservdelar hemma till toastolar.
Går det inte att köpa reservdelar på vanligt vis, dvs hos någon återförsäljare?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Tyvärr men enligt Bauhaus så har modellen utgått och fabriken som tillverkade dem har gått i konkurs så dem har inga reservdelar att erbjuda!
 
OK, surt. Tyvärr ett exempel på hur det kan gå när man köper lite ovanliga fabrikat av VVS-grejorna.
 
Ännu surare när man inte själv valt den :confused:
 
  • Ledsen
etompau
  • Laddar…
D Davorin skrev:
Tyvärr men enligt Bauhaus så har modellen utgått och fabriken som tillverkade dem har gått i konkurs så dem har inga reservdelar att erbjuda!
Och därför säger min badrumsbyggare "Välj vilket märke som helst utom Camarque"

Om än ingen tröst för dig...
 
  • Gilla
Davorin och 1 till
  • Laddar…
D Davorin skrev:
Hej, jag undrar om någon sitter på en spolknapp till Camargue Samos och är villig att sälja den. Tycker att det är stort och onödigt jobb att riva ut och byta hela toalettstolen p.g.a. trasig spolknapp.
Hi davorin. Did you ever find a new plate? I have the same issue with a broken push plate.
 
Unfortunately, not yet
 
Är det någon som hittat en lösning på knappen. Samma problem. Vi har lagat provisoriskt med koppartråd för att kunna spola...men... hela knappen är intryckt.
 
Nej, tyvärr! Vi har också en tillfällig lösning än så länge
 
När mitt handtag till kylen gick sönder så tillverkade jag ett nytt i ek, snyggt vart det!!
Ni kanske kan snickra till en ersättare? Om ni har den gamla kvar blir en bra mall.
 
D Davorin skrev:
Nej, tyvärr! Vi har också en tillfällig lösning än så länge
Svar från Bauhaus idag ...:(

Hej Cecilia!

Jag förstår att det inte var beskedet du hoppades på att få och det var inte heller beskedet jag ville behöva ge.

Det finns inga krav på att företag ska tillhandahålla reservdelar till de varor de säljer (dock är det vanligt att många ser till att kunna tillgodose reservdelar vid behov under den reklamationstiden som gäller för produkten). Samos blev en utgående produkt redan 2015 och det har därför gått så pass lång tid att reservdelen är slut och inte finns inte längre kvar.

Vi har undersökt alternativen och försökt se ifall det eventuellt skulle kunna gå att få fram en ersättare, men det är tyvärr ingenting som finns. Det är verkligen jättetråkigt att inte kunna meddela dig annat men tyvärr finns inte denna reservdel längre tillgänglig.

Trevlig eftermiddag!

Mvh Tilde,
BAUHAUS.se
 
Cecilia HENRIKSON Cecilia HENRIKSON skrev:
Svar från Bauhaus idag ...:(

Hej Cecilia!

Jag förstår att det inte var beskedet du hoppades på att få och det var inte heller beskedet jag ville behöva ge.

Det finns inga krav på att företag ska tillhandahålla reservdelar till de varor de säljer (dock är det vanligt att många ser till att kunna tillgodose reservdelar vid behov under den reklamationstiden som gäller för produkten). Samos blev en utgående produkt redan 2015 och det har därför gått så pass lång tid att reservdelen är slut och inte finns inte längre kvar.

Vi har undersökt alternativen och försökt se ifall det eventuellt skulle kunna gå att få fram en ersättare, men det är tyvärr ingenting som finns. Det är verkligen jättetråkigt att inte kunna meddela dig annat men tyvärr finns inte denna reservdel längre tillgänglig.

Trevlig eftermiddag!

Mvh Tilde,
BAUHAUS.se
Det finns ingen möjlighet att skriva ut en ny med 3d-skrivare? Finns flertal företag som kan hjälpa dig och då problemet tycks vara vanligt så kanske det finns en färdig ritning att hämta hem.

Svarar utan att veta exakt vad som är fel på knappen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.