Vi har gjutit en Thermopool och skall snart återfylla runtom för att sedan bygga ett trädäck.
Min tanke är att fylla upp med 16/32 från botten upp till strax under alla slangar för att på detta lägga en bärlina och därefter reglar till rätt höjd. Tanken är att lägga betongplattor på makadammen.
Börjar fundera på om det finne någon smidigare eller bättre lösning eller om Ni hade valt annat fyllnadsmatrial?
Är lite fundersam på om 16/32 är optimalt eller om man skall gå på finare matrial för att minimera risken för sättningar?

Det kommer gå åt cirka 50-60 ton fyllnadsmatrial som det ser ut nu. Tanken på att gjuta plintar har också slagit mig. Särskilt då det på ena sidan inte kommer bli ett så brett däck så det skulle inte krävas så många plintar egentligen.
 
  • En vit thermopool som är placerad bredvid ett trädäck i en trädgård med höstlöv i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag körde plintar och bärlina bultad i poolen.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Jag körde plintar och bärlina bultad i poolen.
Tittade faktiskt på din byggtråd. Jag har också tänkt fästa en bärlina på poolen men det är den yttre delen som jag funderar kring och primärt kring om 16/32 blir tillräckligt stabilt som underlag.
Har byggt ett antal altaner tidigare men aldrig på krossmatrial utan alltid på plintar eller mer fast underlag söt markskruv.
Funderar på om 16/32 är optimalt eller om man skall välja en annan lösning.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Jag körde plintar och bärlina bultad i poolen.
Blev toppenbra ditt bygge fö!
 
Känns lite onödigt att ta hem 50 ton kross istället för plintar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.