Har en AM230 som helt plötsligt börjat stanna och stänga av sig hela tiden. Rullar nån meter och stänger sen ner. Seg att starta igen när jag öppnar luckan.
Bytt batteri i somras. Nästan fulladdat nu när den kör. Ingen indikation på kabelbrott (lyser grönt på laddstationen.
Se bifogad film (i första svarsinlägget)
Några idéer?
 
 
Satte du i originalbatteri?
Mikrobrytaren till stoppknappen kan ge lite luriga fenomen.
 
E etompau skrev:
Satte du i originalbatteri?
Mikrobrytaren till stoppknappen kan ge lite luriga fenomen.
Nä, blev ett tredjepartsbatteri. Men har funkat fint hittills. Hur kollar jag mikrobrytaren?
 
Spruta lite elektronikrengöring på brytaren och "motionera" den lite.

"Piratbatterier" är en osäkerhetsfaktor.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
Spruta lite elektronikrengöring på brytaren och "motionera" den lite.

"Piratbatterier" är en osäkerhetsfaktor.
Och för mig som är helt okunnig - hur kommer jag åt brytaren?
 
Hmm, kanske är nåt med batteriet ändå. När den fått stå ute på gräsmattan 3-4 dagar är den stendöd och när man sätter den i laddaren står datum på 1 januari kl 00:00...

Trots det så indikeras fullt batteri direkt när den sätts i laddstationen.

Håller inte piratbatterier längre än 3-4 månader eller kan det vara nåt annat fel?
 
Batterier är väl en sådan typisk produkt där man riskerar att åka på en rejäl nit när man köpt pirat.
Finns inga direkta garantier att det som står på specen/batteriet uppger faktiskt är vad som är inuti. Inte heller vet du om de enskilda cellerna är återanvända från gamla batterier eller inte.
 
  • Gilla
BiFuel och 1 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Batterier är väl en sådan typisk produkt där man riskerar att åka på en rejäl nit när man köpt pirat.
Finns inga direkta garantier att det som står på specen/batteriet uppger faktiskt är vad som är inuti. Inte heller vet du om de enskilda cellerna är återanvända från gamla batterier eller inte.
Nej, det kanske är så. Var hittar man originalbatterier, som man är säker på är original.
 
BiFuel BiFuel skrev:
Nej, det kanske är så. Var hittar man originalbatterier, som man är säker på är original.
Originalbatteri köper du ex. hos en HQ-återförsäljare eller från näthandlare som säljer HQ-reservdelar.
 
Har samma problem. Hur löste du det? Bytte du batteri?
 
Sojo85 Sojo85 skrev:
Har samma problem. Hur löste du det? Bytte du batteri?
Ja, bytte batteri igen. Har bara kört ett par dagar än så länge men funkar hittills.
 
Vi bytte batteri, funkar galant nu!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.