Hej allihopa vi har dränerat halva huset nyligen det gick inte så bra tror vi frågan är om man öppnar locket på spolbrunn ska vatten ligga kvar där på en nyligen genomförd dränering .
 
H
Är det en spolbrunn med sandfång?
Jag har vatten stående i min brunn, men endast upp till underkant av utgående rör.
In kommande sitter högre upp.
Men min är ett sandfång/rens.
Vet inte om du bara har en ren spolbrunn.

gjort dränering själv eller firma?
 
H Hallerudsbo skrev:
Är det en spolbrunn med sandfång?
Jag har vatten stående i min brunn, men endast upp till underkant av utgående rör.
In kommande sitter högre upp.
Men min är ett sandfång/rens.
Vet inte om du bara har en ren spolbrunn.

gjort dränering själv eller firma?
Nej det var firma och det är orange rör med lock uppsamlings brunn är på andra sidan
 
H
Är det mycket vatten som ligger där?
Rinner det vidare eller bara står still? Ligger den nivån under sulan på huset ska det ju inte va problem om det inte är så att det står vatten ändå upp i den brunnen
 
H Hallerudsbo skrev:
Är det mycket vatten som ligger där?
Rinner det vidare eller bara står still? Ligger den nivån under sulan på huset ska det ju inte va problem om det inte är så att det står vatten ändå upp i den brunnen
Jag vet bara att han grävde väldigt djupt och att det är inpsektions rör som skall vara högsta punkt därför undrar jag hur kan vattnet ligga kvar där
 
Jag har ringt kontrolant att komma med kameran så kan vi se om röret ligger rätt
 
Hej allihopa vet någon vem ska jag kontakta för reklamation allt gick fel i samband med hus dränering vi söver inte om kvällarna firman tog fullt betald men vi fick felaktigt dränering ingen garanti inga bilder på utfört arbete de svarar inte på mail eller sms
 
Provat att ringa?
 
R rolekralj skrev:
Hej allihopa vet någon vem ska jag kontakta för reklamation allt gick fel i samband med hus dränering vi söver inte om kvällarna firman tog fullt betald men vi fick felaktigt dränering ingen garanti inga bilder på utfört arbete de svarar inte på mail eller sms
Ja vi fick kontakt trävlig kväll allihopa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.