nu har min gamla Bosch induktions-häll börjat ge upp , högra sidan blinkar som ett bakvänd 9 hittar inget vad det betyder
men det börjar nog bli dags för något nytt
tar gärna emot ett tips på något i prisläget upp till 10K gärna runt hälften
 
nu har jag testat , efter att göra spänningslöst och slog på säkringarna så försvann det felet
men har ett annat fel nu
på höger sida så går det bara att använda en platta i taget , antigen den ena eller den andra inte bägge för då blinkar det bara om displayen
 
Har du kollat huvudsäkringarna så att alla tre är hela?

Med trasig huvudsäkring samt en/flera tvåfas-/trefaslaster inkopplade så får även tredje fasen spänning men spänningen sjunker vid hög belastning.



Hemma så hade ena huvudsäkringen gått samt ena säkringen till en trefasmotor (tryckluftkompressor). Detta gjorde att det verkade finnas tre faser men var bara två i verkligheten. När jag skulle starta torktumlaren (värmepumpstyp) så startade torktumlaren om sig varje gång kompressorn skulle starta. Mätte spänningen i uttaget, såg troligen ganska normalt ut, värdet var inget jag reagerade på.
Började felsöka tumlaren genom att börja plocka isär den.
Ringde och bokade reparatör.
Strax efter jag bokat reparatör så skulle jag använda trefasspisen (400V värmeelement) å märkte att den inte fungerade som den skulle, tog å mätte mellan faserna å märkte att det blev typ 0V mellan två faser.
Efter byte av huvudsäkring så fungerade tumlaren igen, så jag ringde och avbokade reparatören.
 
jodå alla 3 faserna finns
misstänker nog att den gjort sitt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.