Vår icke svensktillverkare Cylinda sjunger på sista versen efter 6 års tjänst (och vårat lidande, äntligen!).
Således är det dags för en ny tvättmaskin, vill gärna ha någon av de lite bättre tysktillverkade maskinerna, så de bättre bosch och Miele stod på tapeten denna gång. Gärna att åbäket låter minimalt och inte viberar så mycket, vår nuvarande Cylinda har jag varit rädd ska vibrera ner gipset från väggarna när den centrifugerar på något över 600.

Fick ett hyggligt pris på en Bosch WAVH8EL9SN som godkändes av frugan, maskinen verkar tillhöra home professional och tillverkas i tyskland, vettigt val?
 
Vad är ett hyggligt pris i detta fall?
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…

Bästa svaret

A
Limpdjuret Limpdjuret skrev:
Vår icke svensktillverkare Cylinda sjunger på sista versen efter 6 års tjänst (och vårat lidande, äntligen!).
Således är det dags för en ny tvättmaskin, vill gärna ha någon av de lite bättre tysktillverkade maskinerna, så de bättre bosch och Miele stod på tapeten denna gång. Gärna att åbäket låter minimalt och inte viberar så mycket, vår nuvarande Cylinda har jag varit rädd ska vibrera ner gipset från väggarna när den centrifugerar på något över 600.

Fick ett hyggligt pris på en Bosch WAVH8EL9SN som godkändes av frugan, maskinen verkar tillhöra home professional och tillverkas i tyskland, vettigt val?
Bra val
 
  • Gilla
Limpdjuret
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Bra val
Känns bra att höra det från dig. :)

torbeno torbeno skrev:
Vad är ett hyggligt pris i detta fall?
Det landar på strax över 9 totalt för våran del.
 
  • Gilla
torbeno
  • Laddar…
Har en sån och är nöjd, men vi brydde oss inte om att uppdatera inställningarna när vi ändrade vårt wifi. Meningslöst med uppkopplad tvättmaskin... Brukar köra y3 i idos2 och vanligt tvättmedel i idos1. Sköljmedel ska man ändå inte använda.
 
  • Gilla
Limpdjuret
  • Laddar…
Uppdatering, maskinen levererad och på plats äntligen... Kan utan problem centrifugera i 1400 varv utan att jag hör det i kontoret, tvätten kommer ut ren och allt är frid och fröjd i hemmet igen.

Än så länge extremt nöjd och väldigt glad över wifi-biten då man sitter fast i något zoom-möte.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.