Hej jag vill riva väggen mellan kök och vardagsrummet. Jag undrar är den bärande vägg? Tack för svar
 
  • Ritning av en lägenhetsplan med en markerad vägg mellan kök och vardagsrum som användaren överväger att riva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Troligen inte eftersom det rör sig om det övre planet i ett souterränghus. Man behöver dock se hela ritningen för att kunna vara säker.
 
J justusandersson skrev:
Troligen inte eftersom det rör sig om det övre planet i ett souterränghus. Man behöver dock se hela ritningen för att kunna vara säker.
Hej igen tack för svaret, här kommer mera bilder
 
  • Renoveringsprojekt av rum med träpanel i taket, exponerade väggar, och byggavfall på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal byggritning med handskrivna noteringar och ritade detaljer av en byggkonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritningar med tekniska detaljer och mått för ett byggprojekt, uppslagna på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Både vindsbjälklag och takstolar består av masonitbalkar så man kan utesluta bärande mellanväggar på det övre planet.
 
J justusandersson skrev:
Både vindsbjälklag och takstolar består av masonitbalkar så man kan utesluta bärande mellanväggar på det övre planet.
Allså det är inte bärande som på markerade med orange färg. Jag kan riva väggen, toppen. Tusen tack för svaret och hjälpen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.