Ska renovera en liten toalett. Wc, handfat/kommod. Har rivit ut 4 lager våtrumsmatta och oljad masonit på golvet. Nu är det plankor som ligger. Dessa ska bort pga ny/omdragning av vattenledningar

Hur får jag bort plankgolvet smidigast? Multimaskin mot väggen? Tanken är sen uppbyggnad nerifrån och upp:

Berongklinker (”Marokanskt”)
Fix
Rollbart tätskikt
Golvgips
Golvspånskiva
Kortlingar samt nya reglar för rätt nivå (sviktade innan)

Men om jag kapar plankorna vid väggen, hur blir det med stabiliteten då vissa plank fortsätter under väggen mot nästa rum

Mvh
 
Bilder
 
  • Obehandlat trägolv med synliga rör och en plastsäck, nära en vit vägg och golvlist, med mätmätare på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvrenovering med synliga träplankor, verktyg och en gammal rörutgång nära upptaget element.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt trägolv nära en vägg med isolering, synliga spikar och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppbruten trägolv med synliga rör och isolering, verktyg och avfall från renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis uppriven trägolv med isolering synlig, brekkäpp, skruvmejsel och måttband bland röran.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Leta dig fram till reglarna och sedan får du kortla upp med nya reglar mellan dom längsgående intill väggarna. Sedan hade jag fimpat elementet och lagt in golvvärme istället. Alltså ny golvspån, armeringsnät, elslinga och sedan flytspackel på det (15mm)
 
  • Gilla
Älvhyttan 416
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Leta dig fram till reglarna och sedan får du kortla upp med nya reglar mellan dom längsgående intill väggarna. Sedan hade jag fimpat elementet och lagt in golvvärme istället. Alltså ny golvspån, armeringsnät, elslinga och sedan flytspackel på det (15mm)
Har sågat upp golvet nu mha tigersåg och multiverktyg. Intressant isolering med sågspån, tidningar (från -63) och sedan något typ av vitt skum?. Ska man passa på att ta bort allt ”isolering” och byta ut till lösull eller är det overkill?

Tror vi hoppar golvvärme då det bara är en liten toalett. Kanske ändrar sig…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.