Hejsan! Har precis köpt en stuga på plint, permanent boende.
Badrummet är en tillbyggnad med snedtak. Badrummet är något som ska vara bland det första som ska göras om.
Planen är att ha matta på golv och slätväv på väggarna och längst in en kabin 115x90. Men problemet är då att det är snedtak. Lägsta punkten 200cm. Kabinen är 215. Och där den kommer stå kommer det saknas 5-10cm. Bästa lösningen?
Fixa taket eller sänka golvet? Är det ens möjligt? Har inte hittat andra kabiner som faller mig i smaken tyvärr. Och helt snöat in mig på denna.
 
Enklaste är väl att skippa duschkabinen...
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Enklaste är väl att skippa duschkabinen...
Jajo det är ju iof sant. Men hade hoppats på att man kanske hade kunnat lösa det på något sätt.
 
M Melindaasen skrev:
Hejsan! Har precis köpt en stuga på plint, permanent boende.
Har inte hittat andra kabiner som faller mig i smaken tyvärr. Och helt snöat in mig på denna.
Finns ju lägre kabiner. Frågan är väl vad som är värt vad. Enklast är byte av kabin och troligen billigast i slutänden.
Sänka golvet beror ju på hur det ser ut under.
 
A
Jag inser att det inte är vad du frågar efter, men bygg ett badrum som inte kräver duschkabin! Ska du ändå göra om, skippa kabinen.

Annars kan du naturligtvis växla av golvreglarna, sänka golvet och få dina extra 15cm, men det är ett riktigt stort projekt, rejält dyrt om du ska ta in någon att göra det och massor av jobb om du ska göra det själv. Dessutom blir det lite konstigt med ett trappsteg ner i badrummet.

Du kan ju också bygga en takkupa, så att du får höjden så, men det blir också svindyrt och jobbig, särskilt om man betänker vad du får.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.