Hej har haft en firma på plats idag som tvättat vårt betongtak. Jag såg att de inte tvättade ovanifrån utan sprutade nerifrån och upp, alltså det håll där pannorna inte är täta..

När vi åt lunch rinner det plötsligt vatten genom innertaket i köket.

Taket inkl undertak är bytt av firma för ca 15 år sedan.

Trygg Hansa säger att vår försäkring inte gäller då det inte är en plötslig händelse.

Kan jag hoppas på firmans ansvarförsäkring.

Mvh
 
B
Låter ju rätt oproffsigt. Då kommer ju mossa och annat tryckas in mellan takpannorna och pappen? Jag trodde i min enfald att man stod på skylift och tvättade tak.

Hör med firman. Men hoppas inte på för mycket, för du lär ju ha ganska stora hål i papper under taket för att så mycket vatten ska komma in i huset? Eller hur tog sig vattnet in? Det känns som det finns fel i underliggande takkonstruktionen.
 
  • Gilla
Daggew och 2 till
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Låter ju rätt oproffsigt. Då kommer ju mossa och annat tryckas in mellan takpannorna och pappen? Jag trodde i min enfald att man stod på skylift och tvättade tak.

Hör med firman. Men hoppas inte på för mycket, för du lär ju ha ganska stora hål i papper under taket för att så mycket vatten ska komma in i huset? Eller hur tog sig vattnet in? Det känns som det finns fel i underliggande takkonstruktionen.

Det är oroande, takbytet gjordes med en genomtramsäker papp som drogs över vårt sticketak. Ingen ny spont eller plywood. Det var bästa lösningen enl dem.
Firman som gjorde bytet har funnits sen jag var barn så förhoppningsvis gjorde de ett korrekt arbete .

Men visst tvättar man tak uppifrån. Man strutar väl inte framifrån.

Återstår att vänta in försäkringsbolagen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.