Hur "råkar" man gräva upp ett 40cm stort järnrör med spade och spett som man troligtvis borde misstänka är en tomtmarkering? Ok om det sker med grävmaskin men för hand så råkar man inte göra det.
Vad är det för entreprenör du anlitat?
 
Z Zlade skrev:
Hur "råkar" man gräva upp ett 40cm stort järnrör med spade och spett som man troligtvis borde misstänka är en tomtmarkering? Ok om det sker med grävmaskin men för hand så råkar man inte göra det.
Vad är det för entreprenör du anlitat?
Jag gissar att tomtmarkeringen låg precis i anslutning intill hålet där han grävde för stolpen (20x20 cm, 90 cm djupt) och att han då drog upp det.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
P Peter321 skrev:
Jag gissar att tomtmarkeringen låg precis i anslutning intill hålet där han grävde för stolpen (20x20 cm, 90 cm djupt) och att han då drog upp det.
Ok. Det jag menar är att om du arbetar med det här dagligen så borde du vara medveten om vad järnrör har för funktion i anslutning till tomtgränser och att du inte bara drar upp dem om de råkar hamna i vägen.
 
Z Zlade skrev:
Ok. Det jag menar är att om du arbetar med det här dagligen så borde du vara medveten om vad järnrör har för funktion i anslutning till tomtgränser och att du inte bara drar upp dem om de råkar hamna i vägen.
Ja det kan jag hålla med om. Till hans försvar (möjligen) så är det inte ett ställe där det ”borde” vara en tomtmarkering då det inte är ett hörn på tomten. Stolpen är uppgrävd vid den röda cirkeln. Triangeln som går upp är infarten till fastigheten men kunde väl likaväl varit ett servitut.
Svartvit planritning med röd cirkel markerad där en stolpe är uppgrävd, intill fastighetens infart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser liknande ut som rören runt våran tomt/tomterna här i området som inte är sålda ännu, dom styckades av -79 .. kanske använde man annorlunda rör/markering då.
 
  • Gilla
Peter321
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.