B
MrJay MrJay skrev:
Jag tror att ”haken” är frakten, nu när en container ligger på över 100 lök.
Står att frakten ingår i annonsen. Dock är det fob.
Och fob betyder väl att det är gratis frakt fram tills hamnen i Kina va? Lär ju vara som du säger att det tillkommer fraktkostnad för båt/container+lossning hamn+ transport hem.
 
MrJay
Vad jag förstår innebär FOB att alla kostnader fram till varan är på båt ingår, alla kostnader därefter tar man på sig som köpare.
 
  • Gilla
jobo001 och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
B BSOD skrev:
Står att frakten ingår i annonsen. Dock är det fob.
Och fob betyder väl att det är gratis frakt fram tills hamnen i Kina va? Lär ju vara som du säger att det tillkommer fraktkostnad för båt/container+lossning hamn+ transport hem.
Nja, FOB (free on board) innebär framförallt att det är köparen som bär risken för frakten, dvs fraktskador etc.
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Är det inte typ sånna grävare som hemfint säljer:

https://www.hemfint.se/minigravare

Verkar ligga likande TS länkade. där den billigaste var 66+moms, vilket blir 83t kr vilket nästan är samma pris som hemfint billigaste grävare.
 
  • Gilla
erkka
  • Laddar…
E
B BSOD skrev:
Står att frakten ingår i annonsen. Dock är det fob.
Och fob betyder väl att det är gratis frakt fram tills hamnen i Kina va? Lär ju vara som du säger att det tillkommer fraktkostnad för båt/container+lossning hamn+ transport hem.
Njae, FOB säger inget om vart ansvaret flyttas över till köparen. Jag tolkar det som att frakten är gratis till Sverige. Men att du som köpare tar över ansvaret när den anlöper hamnen i sverige, och det är säkert i Göteborg...
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
E
M mattoys skrev:
Är det inte typ sånna grävare som hemfint säljer:

[länk]

Verkar ligga likande TS länkade. där den billigaste var 66+moms, vilket blir 83t kr vilket nästan är samma pris som hemfint billigaste grävare.
Haha, ja där ser man... då är det nog bättre o köpa denna.
 
Jämförelsen ”haltar” ju lite när man jämför en med maskinvikt på 880kg med en med maskinvikt på 1500kg…..
Det är många ”fallgropar” på vägen till köp…….
Min ”lilla” är en gammal hanix 15b? Väger c:a 1700kg 2-3 skopor för att fylla skottkärran men den får stundtals slita hårt och är guld värd vissa tillfällen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.