Jag bor 75m in på en väg som svänger 90 grader så man ser inte huset, vägen är så dålig så de flesta tror nog inte att någon bor där inne...
Ägde ett hus granne med Jehovas och han hittade så klart hit :D
Ville fråga om nån byggnad han skulle upp med bara, men när allt det var avhandlat så smög portföljen upp och han skulle ge mig några tidningar men då blev det stopp och det tog han direkt och tackade för sig
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Om det är telefonsäljare brukar jag fråga efter deras organisationsnummer så jag vet vart jag ska skicka fakturan. Jag startar klockan nu och då debiterar jag er på 200:- i startavgift och minutkostnaden är 100:-.
Eeeh va? Brukar svaret bli och då är de så osäkra på om jag menar allvar så de brukar snabbt avsluta samtalet.
 
  • Gilla
  • Älska
Hammarfall och 3 till
  • Laddar…
Den enkla lösningen på Tele2-problemet är att direkt när man öppnar dörren säga: "Hej, jag betalar 300kr per månad för 1000/1000 och vill inte ha några TV-tjänster. Har du ett bättre erbjudande än det?".

Fungerar varje gång.
Dessutom hjälper det att ha en hund som skäller som en rabiessmittad galning i bakgrunden.
 
  • Gilla
Manhunter och 6 till
  • Laddar…
Jag hade liknande försäljare vid min dörr för ett tag sedan, dom däremot kom (enligt egen utsago) från Telia.
Min fiber kommer från IP-Only och jag sa tydligt att jag inte var intresserad av något byte av leverantör då jag är nöjd med det jag har idag!
Han kontrade med att vi hade saker vi var tvungna att diskutera då Telia skulle "ta över" min anslutning, vilket så klart var lögn.
Jag lät honom komma in och då började ju så klart ändå försäljarsnacket, jag var åter igen VÄLDIGT tydlig med att jag vill inte ha någon annan leverantör och FRAMFÖR ALLT INTE TELIA!!!!
Han malde på och tog fram en Ipad med nåt blaha om hur bra Telia är, då blev det dålig stämning och han märkte nog att jag tröttnat ordentligt, han reste sig och gick! Riktigt dåligt sätt dom börjat med, jag tycker synd om dom äldre eller folk med mindre kunskap som förstås tror på det dom säger. :cry:
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
hsd
pacman42 pacman42 skrev:
Det går även hos Telia. Mitt BB-abonnemang kostar bara hälften så mycket som deras ordinarie pris. Det jobbiga är bara att jag måste ringa till dem om ett år för att förhandla om, men det är det värt för en besparing på 4000kr/år...
Telia borde se om sina fasta kunder och hålla lågpris till dem, men det är tvärtom nu då det lönar sig att hoppa mellan olika telekombolag
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Måste dela med mig om när jag bodde i lägenhet i Järna.
Först dök Jehovas upp och delade ut sina tidningar.
5 minuter senare ringde det på dörren igen och utanför stod en man som ville ge mig en gåva i form av en bok utgiven av Hare Krishna.
Jag tackade och tog emot boken och skulle stänga dörren när ha säger: Jag vill ha en motgåva!
Javisst säger jag och räcker fram Vakna och Vakttornet som jag fick av Jehovas.
Mannen rycker åt sig handen som om jag skulle ge honom en glödande kolbit.
Sedan säger han: Jag vill ha en annan motgåva, jag är nämligen en munk!
Jaha! Svarade jag, så du är k*t och vill kn*lla?
Varför sa du inte det från början, varpå jag öppnar dörren på vid gavel.
Mannen rusade ner för trapporna i en hastighet som skulle göra Usain Bolts tränare överlycklig.
Efter det kom aldrig Hare K tillbaks.
Fick däremot ett roligt märke ritat på min ytterdörrskarm som säkerligen betydde: varning här bor en galen kärring ring inte på !
 
  • Haha
  • Gilla
jayal1972 och 14 till
  • Laddar…
P
K Kapsyl skrev:
Jag hade en besök av en Tele2 dörrnasare som kom med diverse påståenden. Jag sade "ett ögonblick" och ringde Telia kundservice där jag stod i dörren och framförde hans påståenden. Kundservice sade att ge luren till nasaren så det gjorde jag. Jag måste ha fått tag på rätt person på kundservice för det hördes lång väg hur förbannad han var och nasaren blev bara blekare och blekare. När samtalet avslutats fick jag tillbaka telefonen utan ett ord och han bara gick sin väg :)
En bra historia, men du avslöjar dig genom att påstå att du kom fram till Telia kundservice utan att stå i telefonkö en halvtimme. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
videopac och 6 till
  • Laddar…
C
hsd hsd skrev:
Telia borde se om sina fasta kunder och hålla lågpris till dem, men det är tvärtom nu då det lönar sig att hoppa mellan olika telekombolag
Som en följd av jämförelsesajterna har det ju tyvärr blivit så med telefoni, försäkringar, elavtal, m.m.
Ju trognare kund desto mer får man betala :mad:
Längtar tillbaka till när man kan få ett bra pris utan att byta eller hålla på och omförhandla. :cry:
 
  • Gilla
Hammarfall och 2 till
  • Laddar…
P
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Jag köper absolut den approachen, men i år när jag har försökt få tag på kunder för att boka parabolvridning pga ihopslagningen av Viasat/Canal Digital har det varit en liten utmaning att få tag på folk.....Många SMS har det blivit...
Jag är mycket mer välvilligt inställd till en första kontakt via email än via SMS och telefon.
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag är mycket mer välvilligt inställd till en första kontakt via email än via SMS och telefon.
Tyvärr väldigt få kunder av det äldre gardet som använder mail, eller ens har någon registrerad på det underlag vi får från Viasat.....
 
  • Gilla
Matn05 och 2 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Telia borde se om sina fasta kunder och hålla lågpris till dem, men det är tvärtom nu då det lönar sig att hoppa mellan olika telekombolag
Man behöver inte hoppa, det är bara att ringa till dem och be om det lägsta konkurrerande priset så får man det.
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
C
pacman42 pacman42 skrev:
Man behöver inte hoppa, det är bara att ringa till dem och be om det lägsta konkurrerande priset så får man det.
Fast får man det under en begränsad tidsperiod så man måste ringa igen nästa gång, eller får man det tills vidare?
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Intressant. Jag betalar 649 kr/mån för 500/500 till Bahnhof. Var i landet är du? Villa?
Undrar vad som skiljer som gör att du betalar såpass mindre för en bättre tjänst.
Jag bor strax utanför Helsingborg och jag har 250/250 för 399 i månaden.
500/500 kostar 419 enligt Bahnhofs sida...
 
L Lars_MK1 skrev:
Jag tänkte diskutera Tele2s försäljningsmetoder i denna tråd.

Är nyfiken på om dessa metoder är utbrett bland deras säljare, samt varna dem som dem inte varit hos än(om det finns någon) om deras metoder så man kanske är lite mer förberedd på vad som egentligen sker.

Jag har nu haft besök av två Tele2 dörrförsäljare med ett par månaders mellanrum, båda med samma tillvägagångsätt.

Detta gäller altså dem som har Telia Öppen Fiber(händer kanske i andra fibernät med?) där Tele2 tycker man ska byta till iTUX "gratis" mot att man binder sig till tele2 i 24 månader(och får betala vanlig månadsavgift för internet abbonemanget till dem) och därefter kan välja någon annan leverantör om man vill, Vilket är ungefär samma leverantörer som finns i Telia Öppen Fiber.


Problemet med deras försäljning är att dem använder uttryck som:
"Det sker en förändring i din fiberleverans", "Tele2 har tagit över din fiberanslutning från Telia" och annat ordbajsande som är meningen att tolkas som att deras besök är legitimt och något man måste ha information om osv.
Men så är det givetvis inte.

Detta är ett rent försäljningsbesök och inget annat.
Negativ recension på Google :) Den blir de inte av med :)
 
P pmd skrev:
En bra historia, men du avslöjar dig genom att påstå att du kom fram till Telia kundservice utan att stå i telefonkö en halvtimme. ;)
Det går faktiskt men det gäller att veta vilket nummer man skall ringa :D Jag har ett nummer som jag fick av brorsan. Han jobbar på ett företag som hade ett intermittent problem med sina mobiler och hade fått ett nummer att ringa så fort det dök upp. Och nej, jag delar inte med mig. Har man hittat guld så berättar man inte var man hittade det och att slippa sitta i långa telefonköer är guld värt:)
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.